Andas/God Jul

Det är inte sant! Den här dagen har också bara runnit iväg! Jisses!

Det ringde en tjej som vill kolla in lyan min. Fick panik. Diskade upp disk sen två år tillbaka (kändes det som). Plockade upp allt som av någon anledning hamnat på golvet de senaste tolv timmarna. Det var oroväckande mycket. Hängde upp en massa kläder. Lagade och åt middag. Ringde och kollade vars åt hon tagit vägen, tjejen. Hon dök upp. Och ta mej tusan om det inte var en tjej som gick i min gamla gymnasieklass för sisådär åtta år sedan! Världen är bra liten.

Nu är det packning och diska middagsdisken kvar. I morgon åker jag hem. Hem till storgrana och inget internet. Hem till bergen och skogen och luften. Och lugnet. Och mamma- och pappakärlek. Och senare storasysterkärlek. Och hund! Oooo, längtar!

Jag ska hem och lugna magkatarren.

Jag ska hem och gå ut i skogen och bara sätta mig på första bästa stubbe.

Andas.
Lyssna.
Blunda.

Låta själen hinna ifatt kroppen.

Och så ska jag kramas. I massor.




God Jul allihopa!

Inget mer internetande för mig förrän i mellandagarna.


Gran

Inte storgrana men väl stortalla. Jo.

Kommentarer
Postat av: Torparfrun i Meåfors

Du har något härligt att längta till. Vad skönt!

Postat av: Linnet

Hej Elin! Jäklarns vad din blogg var ett trevligt sällskap när det är svårt att sova! Ska kika in här lite oftare tror jag bestämt. Vad härlig din jul verkar ska bli! Jag ska försöka göra lite samma grejer som du men tyvärr måste jag ta mig ikapp i läsningen. Har inte fått mkt gjort den senaste tiden, annat har tagit över. Shit, får man skriva hur långt som helst? Jag ska inte testa gränserna mer... GOD JUL!!!

2006-12-22 @ 00:46:11
Postat av: Elin

Torparfrun: Hej och välkommen! Dig har jag ju både sett hos Bert samt varit och hälsat på!

Jo, det ska bli väldans skönt att komma hem. Känns osm det är dags nu!
Hoppas du får en fin jul!

Linnet: Men hej! Och välkommen! Och så bra att jag kunde hålla dig sällskap under nattavakan! :)

Joo, det ska bli skönt att komma hem, sanslöst skönt, men jag har uppsatsångest att ta itu med också. Den ska vara inlämnad för opponering den 3:e och... Tja, låt mig bara säga att jag inte hunnit särskilt långt :O

Haha, du får skriva precis hur långt du vill, jag vet inte om det finns några gränser! ;)

Men när far du? I morgon (fredag, alltså)? Jag har ju inte sett röken av dig på jättelänge!!

Nå, vi ses och hörs! Du kan ju testa att logga in på msn nå'n gång ibland! ;)

Stor julkram!! Må så gott!

Postat av: Bert

God Jul, Elin

2006-12-22 @ 08:45:52
URL: http://ogonblickinorr.blogspot.com
Postat av: Angelica

Novalocol!
Köp det, ät det!
Har haft magkatarr hela sommaren, samt hösten, stress mage säger doktorn. Klart som fan den är orolig, den blir stressad av att vara dålig ;)

2007-01-02 @ 22:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback