Skval

Det har varit snålt med blogginlägg för mig, men blogg.se (eller vad de heter, blogspot?) lovar att det ska bli bättre under dagen. Jag satt ju med världens inspiration här på morgonkvisten och kom på sååå många saker att skriva om, men sen tog det så lång tid att logga in så allt liksom bara... Rann av mig.

Men hä oorn sä.

Jag kan i alla fall säga att jag HELT hade missat att det var Lucia idag! Jag vet inte om det beror på frånvaron av snö, min tankspriddhet eller att jag är så jäkla disträ (är det samma sak? Disträ och tankspridd?Neeeh... Eller... Hm) Kanske berodde det på att jag inte slog på datorn det första jag gjorde och läste alla tidningar. För där står det ju, om inte annat.
Vad knas egentligen. Slå på datorn och läsa tidningar. (För att inte tala om uttrycket slå på datorn -->SLÅ på datorn. Fast det är gammalt.) Men som fattig student har jag inte råd med pappersvarianten. Och så kan jag inbilla mig att jag är något mer miljövänlig när jag läser på datorn. Så gör det inget att jag inte kan dra ut frysen en decimeter från väggen (som jag hörde på SVT att man skulle göra för att minska elåtgången -eller nå't) eller att jag inte bara köper ekologisk mat. Fast jag vill. Men jag köper givetvis Norrlandsodlat/tillverkat (och sitter dessutom och lipar i kapp med han bonden i  Norrmejeriers reklam med som håller brandtal för sina kor).

Nåja. Dagen inleddes med morgonpromenad ner till skolan jag haft praktik på. Där lämnade jag tillbaka uppsatserna jag rättat (med blod, svett och nästintill tårar, kan tilläggas) och vände åter för att vandra hemåt. Lite morgontrött och sjaskig och sådär som man kan vara när man bara klivit upp och bara dragit på sig det som låg nånstans nära sängen samt fortfarande med en smula grus i ögonen, traskade jag tillbaka hemåt och döm om min förvåning när jag springer i hop med Fin-Emma på Uni! Det var dagens bästa tajming! Vi drack kaffe och gjorde sällskap hemåt och det var sååå... Alltså trevligt låter så tamt, men det var ju det! Det var mysigt och trevligt och jag blev så glad. Så kram till dig Emma! Spontana morgonfikor är bra fikor!  :)

Nu i dag vankas städning och matlagning och sententa- och b-uppstasskrivning. Och senare fika med kära Lullen.

Dessutom skall tilläggas attt jag försöker lägga in bilder, men ännu så går det inte. Nåja, hä hinns.

Dagens låt(ar): Tankar på Nattgammal is alternativt Skweelarn. Av och med Euskefeurat


Allt gott allihop!

Kommentarer
Postat av: Emma

Och jag gör som du säger... "vilar" på mitt eget sätt. Ehh. dvs bakar, slår in klappar och kokar kola. (ibland vill jag bara säga till mig sjäv "GE dig människa" -tur att jag har det som gör det åt mig...) Som du märker är jag babblig och det kanske är tur att jag inte skriver på uppsatsen då -eller? Nåja.

2006-12-13 @ 15:42:15
Postat av: Elin

Haha, ja men slå in julklappar och koka kola är i alla fall snäppet bättre än att stressa runt och ha skrivångest. Fast den kan ju iof ligga latent ändå.

(Men hur ser mitt blogginlägg ut? Är det en blivande svenskafröken som skrivit så där?? Haha, nåja. Kommer inte in på bloggen nu, så det får vara.)

:O)

Postat av: Emma

Kolan blev kass. Fan jag vill ha en VEDSPIS -ska det vara så jävla omöjligt att sätta in det i lägenheter nuförtiden??!

2006-12-13 @ 23:11:42
Postat av: Elin

Håller med. Hur låter det här: "Kära Bostaden! Med detta brev vill vi, Elin och Emma, inge en besvärsskrift. Den icke befintliga mängden vedspisar i Era lägenheter...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback