Snygga skor

Vaknade till skvalet av ösregn utanför. Och jag blev så besviken! Jag och Jenny skulle ju på Julmarknaden på Gammlia idag! Vad är det för julmarknad då det spöregnar?

Vi gick dit ändå och det var sörja och lera och fukt och blöta.

Jag blir så imponerad av alla som knallar och står i timme efter timme i sina stånd med alla fina saker i. För på julmarknaden är det ju slöjd och mat och hemstickat och rykande glögg och hästar med slädar och kling-klingande klockor i lokselar. Fast i år var det då inga slädar. Efter femtio minuters slaskande och slirande och undvikande av paraplyer gav vi upp. Det var som ingen idé i dag. Men jag köpte i alla fall en påse tunnbröd, bakat på plats. Och Jenny köpte en jättefin mössa med stora blommor på sidan. Lite charleston så där.

Sen tog vi bussen in till sta’n och letade julklappar och fikade med Tarja som vi hittade inne på Åhléns. Mycket trevligt. Och det bara måste nämnas att Tarja var vackert festklädd och hade kompletterat sin glittrande ensemble med ett par sanslöst snygga skor! Det är i sådana lägen jag önskar jag hade digitalkamera och kunde smacka upp ett kort här på bloggen! Själv var jag enbart blöt om mina fötter då jag alltid kommer på när det regnar att visst ja! Jag skulle ju smörja skorna! Men va f..

 

Nu är jag hemma en sväng innan kvällens fikaträff med fin-Emma.

 


 

Idag saknar jag musik och teater och torra skor. Och snön. Och som alltid: Mamma och pappa och allrakäraste syster Anna med tillhörande sambo Henrik. Och deras hund Miro. Och skogen hemma och så Sylarna.  


Fina Sylbilder från sommarens säsong, tagna av Tobias.


148604-3

Ovan: En sväng från stationen (strax ovanför vinterrleden mot Helags) med utsikt neråt mot Endalshöjden och Getryggen.

 


148604-2

Ovan: Markbiten närmast tillhör Herrklumpen. Därefter kommer Sylälvsdeltat (det var otroligt lite vatten i älven i sommar) och ovanför deltat skymtar Vaktklumpen. Inne i dimman finns slottsdalen och Sylmassivet.


 

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ser att du skaffat blogg, trevligt trevligt..
Å roligt skriver du med.. detta ska bli kul att följa :D

Postat av: Elin

Jamen hej och välkommen! Och man tackar för komplimangen! Du inser väl att nu kommer ju jag stalka DIN blogg också? ;)

Postat av: Angelica

Jamen, var inte det meningen?
Jag menar, jag hittade hit för en kvart sedan och gör redan mitt andra besök...
Bloggar är till för att stalka, varför lägger man annars ut dem? ;)

2006-12-10 @ 13:35:57
URL: http://valpenblirstor.blogg.se
Postat av: Angelica

Eller för att säga det med andra ord...
"Har jag gjort bort mig nu igen!?"

*tänk in publikens skratt*

2006-12-10 @ 13:39:31
URL: http://valpenblirstor.blogg.se
Postat av: Elin

Hahaha

Jo, i och för sig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback