Trött-tankar och tröttrader

Och i veckan har det varit oanade höjder av trötthet. Energinivåerna har legat en bra bit under grundvattnet. Djupt sovandes i astenosfären och utan att ge minsta antydan av att vakna till liv har de legat och gonat sig i närheten av den varma kärnan i jordens mitt.



Min lägenhet har renoverats och jag har varit hemlös ett tag. Men tänk så fint det blev! Jag går här och bara tittar. Fingrar lite. Pillar på en del "nyinköp": en god vän ska till att lämna sta'n och har haft rea. Jag slog till och köpte ett skrivbord ett soffbord och en... Bänkdiskmaskin! Och Prisa Gudarna -vilken ljuvlighet! Jag gnuggar händerna och försöker att inte tänka på vilken urbota usel och lat människa jag är som köper diskmaskin när jag är ensamstående student och således inte torde kunna få till de diskberg jag tyvärr lyckas producera. Diska undan efter en person, ska det va' så svårt? Nåja, jag är nöjd och glad och tänker INTE släppa ifrån mig min lilla älskling.



Själen, kroppen och sinnet är annars enbart och endast inställt på överlevnad. Det är sannerligen både uppförs och nerförs och schlättförs dessa dagar. Jag tar små pauser och försöker fokusera på nuet. Anstränger mig hårt, ty tanken skenar så lätt iväg.



På gränsen, med ena foten över kanten, kikar jag ner och både förfäras och fascineras av de hissnande djupen. Sätter mig ner och dinglar med benen ett tag. Beundrar utsikten. Gnolar för mig själv medan jag sparkar med hälarna på lite lös jord. Men jag har suttit här så många gånger förut, det hissnar inte lika mycket i maggropen längre. Lika bra att pallra sig vidare.




Trött-tankar och tröttrader.

Dags att sova.


Dagens låt: Tiger Lou, Days will pass
Sannerligen.

Kommentarer
Postat av: Bert

Grattis till diskmaskinen. Du vet väl att du bidrar till en bättre miljö med diskmaskin. De nya varianterna använder mindre vatten än vad du använder vid en manuell disk.

Förutsättningen är att du har fyllt maskinen innan du diskar. Och det förutsätter ju att du måste köpa på dig lite fler, än den där enda muggen du äger. Och kanske en gaffel till, eller så.....

Postat av: Torparfrun

En bänkdiskmaskin! - bättre än en duk över ;) ...och nog ska väl ditt diskberg kunna fylla den så miljöBert blir nöjd :)

Postat av: Elin

Bert: Tackar. Japps, jodå, jag har koll på miljön. Packar min lilla diskmaskin full var afton, med alla mina fem bestick, tre glas och fyra tallrikar.

Torparfrun: Japps, nu ryker duken! Men stripen hänger kvar på kylskåpet. Och jodå, de Elinska diskbergen fyller mer än väl min lilla "bänkis". :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback