Men det är väl den tiden på året, kära du

Och idag har det varit sen frukost och solskenspromenad. Tentorna som ska skrivas finns ingen motivation inför. Funderar på om det kanske är så att jag har någon form av virus i kroppen -jag har nog aldrig sovit så mycket som jag gjort denna helg. Och ändå vill inte systemet komma igång. Men promenader är bra, energierna kommer igång. Men inte till skolarbete tyvärr utan till friluftsliv och resor och skidåkning och allt möjligt annat.
Håhåjaja.

Men -som min mor brukar säga: Det är ju den tiden på året.


Friluftsteknink på vintertur

Foto från en vintertur under året i Årjäng. Jag vet inte vem i klassen som tagit bilden, men den finns på en cd-skiva med bilder som vi alla fick varsit ex av.

Vill gå ner en massa i vikt så jag skulle orka med en rejäl vintertur nu. På studs.

Men nästa vinter, DÅ!!
:D

Kommentarer
Postat av: Torparfrun i Meåfors

Men..men..det är ju det man gör på en vintertur, går ner menar jag (och inte bara nerför fjäll då). Jag brukar äta upp mej inför vintern så jag inte ska frysa så mycket ;-)och hur mycket frustrerande längtan kommer du att ha när våren kommer och snön smälter bort om du väntar till nästa år?...Nä släng iväg dej i snön och få fram enegin genom att vara ute!

Postat av: Elin

Jo, nog har du en poäng där. Men min kropp är inte som alla andra kroppar. De vinterturer jag varit på hittills (kring en vecka brukar de ligga på i tid) har alla andra förloat ett par två-tre kg på. Jag brukar tappa sisådär två-tre hekto. På riktigt! Och då äter jag som alla andra (planerar ju mat gemensamt på tur). Min kropp vill behålla sitt fett, det är ju snart istid, verkar det som den tänker. Heh. Sen är det så att jag har väl sissådfär trettio kilo till övers och det blir tungt, framförallt för knän och vrister/fötter. Dock! Jag formulerade mig en aning fel i blogginlägget: Det jag EGENTLIGEN behöver är min kondition. Den ligger på REJÄl sparlåga. Och alla mina gamla skidmuskler är ett minne blott. Detta i kombination med övervikt gör turen mer till en kamp än en njutning. Men nog ska jag ut ändå! Kommer skava längdspåret på Nydala nu när jag flyttar dit och kan ta upp mina skidor igen! =)

(Fast det är klart, skulle jag ut på en REJÄL tur, i ett par veckor, då skulle jag givetvis gå ner i vikt. Långdistansträning i en icke allt för hastig hastighet är ju bland de bästa fettförbrännarna i världen.)

Nå, som du märker är detta något av ett hjärteämne. Kost och motion finner jag mycket intressant. Samt hur min kropp svarar på olika metoder. Jag är en sån som inte går ner i vikt -överhuvudtaget- om jag äter fel. Äter jag för lite går jag inte ner, äter jag för mycket går jag upp. Så det är en liten balansgång det där. I kombination med låååånga promenader.

Hahaha, nu har jag snart skrivit en roman! Sorry!

:D

Postat av: Torparfrun i Meåfors

Då slår jag ett slag för Grössjöskogen igen. Utan skidor! Då får du muckler och kondition.

Postat av: Elin

Hahaha, jajje!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback