Snart flytt!

Idag kan jag knappt bärga mig: Snart flyttar jag! Oooooo! (Jaja, ok, om ca tjugo dagar, men det närmar sig!)

Men först: Didaktiktenta inlämning torsdag, språktenta och litteraturtenta inlämning nästa torsdag. Det blir tre tentor på två veckor det. Kolikokk.

Nu ska jag läsa nationella prov och fundera på hur månne man kan bedöma dem. Proven vi får titta på är rätt nya, kanske från 2004 eller så. Men herrejisses så gammal jag kände mig när en tjej i min klass förtjust utropade att det var precis det prov hon gjort när hon gick gymnasiet. För två-tre år sedan...
Därutöver ska jag läsa om Trägudars land. Det är finemang när ens gamla favoritböcker är kurslitteratur! (Och jisses så snobbigt det där lät!)

I övrigt har det  varit en mycket skön och social dag fylld med soliga promenader och fika på Skogis.

Nå, innan jag sätter i gång med plikterna ska jag nog ta mig en liten liten tupplur. Det tär ju på att vara utomhus och promenera. För att inte tala om hur sliten man blir efter en timmes kaffedrickande sittandes i en stor mjuk fotölj. Ja, det är hårt, det här livet.

För övrigt vill jag tillägga att det suger som tusan i fjälltarmen. Längtar ut ut ut. Bort bort bort. Vill Åka Skidor.

NU!
                                                              


Kommentarer
Postat av: Torparfrun i Meåfors

Jo stackar dej, vilken slitig dag du haft, alldeles för mycket frisk luft verkar det och så sånt äckligt kaffe att tvinga i sig på en obekväm sittplats ;-) skönt att du hade lite avkoppling till kvällen...

Postat av: Elin

Jo, det är hårt att heta Elin ibland. Muahahaha. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback