Förutsägelse?

I två dagar har läst, tittat ut genom fönstret och bara varit ensam. Pratat med mamma och Ullis i telefon. Sent i går eftermiddag tog jag mig med Ullis som sällskap ner till centrum och handlade. Därefter umgicks vi hela kvällen.

Ibland blir jag bara så trött på alla människor. De är ju överallt!!

Det finns dagar och veckor då jag ibland känner mig helt och fast övertygad om att en gång för alla göra slag i saken och skaffa mig den där timrade stugan ute bland bergen i skogen i Alaska. Den där klassiska drömmen: Jaga sin egen mat, leva på naturens villkor och bla bla bla. Oerhört sliskigt och naturromantiskt, men i alla fall.
Om inte annat kan jag bli ett sånt därnt byoriginal som kör packmoppe och har tre hästar, fem hundar och trettio katter. Som alla ungar spionerar på och som jag skrämmer slag på då jag jagar dem med den obligatoriska käppen. Och folk kommer att mumla till varandra: "Det sägs att hon var nästan som alla andra, även om det kan vara svårt att tro. Hon läste till lärare, tydligen. Men en dag slog det tydligen slint, hon tog sitt pick och pack och flyttade ut till den där rivfärdiga kåken och har bott där se'n dess. Ja, jag vet inte vad jag ska tro, men inte fasen tror jag nån'sin att den där har haft alla knivar i lådan slipade, om vi säger så". Därefter stöter de på varandra med armbågarna och kastar menande blickar på mig som med kutrygg puttrar fram på min packmoppe i minus trettifem grader med en hink potatis frampå flaket och pipan vippandes i munnen och en prilla lössnus under läppen.


Kommentarer
Postat av: Torparfrun

Ha, ha och jag kommer att skicka nån med getost till dej i utbyte mot kvistar till mina getter. Sen kommer jag att viska att hon var en jävel på att skriva träffsäkert och kul på bloggen när hon var ung.

Postat av: Elin

Haha, tack! (Låter som en bra deal, förresten -jag är på.) ;)

Postat av: Torparfrun

Jo jag tänkte mej dej lite fattig i den situationen så du skulle få byta mot något jag behöver.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback