Idag som igår

Söndagen dominerades av hemmapyssel på dagen och iväg på middag hos Linda på em/kvällen. Vi åt aubergine fylld med massa gosaker och gratinerad i ugnen. Och det var mycket mysigt och trevligt och roligt. Linda är ju som bekant flickan som kommer bo ovanför mig från och med 1:a mars. Och då lägenheterna är identiska är det som kul att gå omkring och fundera över möblering och filosofering. Vad kommer få plats, hur ska jag göra med mitt köksbord, får min ena bokhylla plats där mellan fönstren? Och som vanligt finns det bara en plats som passar min jätte till hörnbokhylla, så jag får möblera efter den. Men jag älskar det däringa sneda och vinda åbäket till bokhylla så den ska absolut med, även om den är skrymmande och tar stor plats. Jag menar -vart skulle jag annars ha alla mina böcker? Och cd-skivor?  Heter det förresten cd-skivor? Eller heter det cd:ar? Hmmmm...



Idag är jag bubblig och glad och varm i hjärteroten och magen. Av okända skäl har jag dessutom bestämt mig för att ta upp bas-duellen med grannen. Han sågar nämligen inte bara virke till hela mellan- och övre norrland om nätterna, han har en basförstärkare som dånar för hela Umeå också. Så alla småsaker som ligger och väntar på bättre förvaringslpats i min kära hörnbokhylla skakar och vibrerar och påminner mig om att de borde placeras i sin rätta ask/låda/påse. Men se en redig basförstärkare -det har jag med, muahahaha. *Gnuggar händerna*. Däremot är jag dock även utrustad med en smula vett och sans, så jag inleder alltid mina basduellsessioner med ett jäkla ös, innan jag efter ungefär tjugo sekunder skamset springer fram och skruvar på alla knappar och moduler och grejer så att inte mina andra stackars grannar ska få höra min musik för dagen dåna genom väggarna -och därmed även bli deras musik för dagen.

Nu är det strax dags för promenad med Emma, men innan dess ska jag blåsa på lite Queen i en sisådär 15-20 sekunder. Kanske känner jag mig lite vågad och drar i gång en hel halv minut, men det känns ju faktiskt lite "crazy".

Eller så kanske jag helt enkelt ställer mig och tok-kular här nån kväll. Det slår ju faktiskt  det mesta. Hehe.

kulning


Kommentarer
Postat av: Torparfrun i Meåfors

Ja jaaaa kula ut i vintern i Umeå.

Postat av: Elin

Hihi, jaaaa. Fast kulning passar onekligen bäst i skogen -gärna hemma i det fagara Ångermanland... *suckar trånsjukt*.

Postat av: Marge_II

Min bror bor i Umeå. Jag ska kolla med honom om han hört nå´t konstigt ljud över nejden :-)

2007-01-16 @ 09:05:52
URL: http://blickt.blogspot.com/
Postat av: Elin

:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback