Suris

Dagen har dominerats av rejäl huvudvärk.

Fick rätt fin kritik på opponeringen ändå, med tanke på att jag mest skrivit ett utkast och inte en upsats. Slutinlämning den 22:a. Känns bra.



Gnäll: Jag bor på bottenvåningen i en hörnlägenhet. Har sängen i hörnet utåt. På utsidan på hörnkanten finns ett stuprör. Vid regn har vattendropparna har fritt fall i tre våningar, innan de daskar i kröken på röret. Varje gång det regnar ekar det således i stupröret. Mullrar, åskar, dånar. Eller droppar, regelbundet. Som en gigantiskt vattenkran man inte kan kliva upp och stänga av. Det ekar nämligen inne hos mig också, som har huvudkudden i höjd med kröken på det där *fula ord* röret. Som bekant har det regnat ganska rejält den här "vintern". Och hösten.Detta medför att jag inte kan sova. (Vilket också lett till att jag har kunnat lägga märke till min storsågande granne). Så jag använder öronproppar, i princip varje natt. Men det hörs igenom Vilket är väldigt lustigt, för då jag har öronproppar hör jag inte väckarklockan (som för tillfället är mobiltelefonen). Detta har lett tilll en väldigt... Komplicerad situation: Efter att jag legat vaken ett par timmar ger jag oftast upp och sätter i propparna. Men kan då inte sova av oro för att missa väckarklockan och drärför försova mig. När jag väl somnat vaknar jag varje halvtimme/timme föratt titta på klockan. I natt somnade jag kring tre. Och jag var nog väldigt trött för jag hörde inte klockan som ringde halvsju, femöverhalvsju och tjugo i sju. Nej, jag vaknade åtta. Och det var ju tur det för då hann jag precis i tid till skolan och opponeringarna. Frukost var bara att glömma.

Jag har påpekat detta problem till vaktmästarna jag stött på här. Det där jäkla röret måste vara felriktat elller nåt, ju! Vaktmästarna eller vilka det nu var som gick omkring och inspekterade husfasaden sa att det inte gick att göra något åt. Så var de här och gjorde kvalitetskontroll på lägenheterna. Då skrev de faktiskt upp det och sa att de skulle prata med chefen, vem det nu månde vara. Tyckte jag kunde söka om nedsatt hyra. Efter det har jag inte hört ett ord. I morgon kommer jag ringa. För nu är jag sur. Och fullkomligt desperat efter att få sova, utan störningar. Det regnar ju tamejfan hela tiden! En gång i somras/höstas var jag faktiskt ut en natt och stoppade in tyg och lite grejer i röret. Men det blev ju blött det också, så det hjälpte ju inte. Dessutom kan jag ju inte orsaka stopp i det där jäkla röret heller, även om jag har god lust. Men nu börjar dessa sömnproblem gå ut över studierna och mina dagar blir väldigt dimmiga och underliga. Så nu går det inte längre. Kommer de inte och gör något åt detta kommer jag... Kommer jag... Äh, jag vet inte riktigt men NÅT kommer jag göra. (Lät ju väldigt slagkraftigt, det där. Jag lovar de skakar av rädsla och oro nere på Balticgruppen. Inte.)

Äh, jag är för sur och less för att skriva något av vett och sans, så nu ska jag attackera disken istället. Den blickar hånfullt och skrattar i mjugg åt mig.

Över och ut.  :(



Kommentarer
Postat av: Bert

Du med din armstyrka kan väl gå ut och räta ut den där kröken.

:)

Postat av: Elin

Haha, ja om det vore så väl! ;)

Postat av: Emma

eh... saker man inte ska göra när man är full: 1)ringa till folk 2) skriva mejl till folk.

2007-01-11 @ 21:50:27
Postat av: Anonym

Surt och surt med andra ord. Hoppas att det löser sig. God sömn är en välsignelse.

2007-01-11 @ 22:26:45
Postat av: Elin

Emma: Haha, som det mailet jag fick i natt?? :D

Postat av: Elin

*inget namn*: Ja, det hoppas jag med.

Postat av: Elin

...och god sömn är i sanning en välsingnelse.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback