Äntligen!

Ja, äntligen har den däringa jäkla deppsvackan svängt och det går mot ljusare tider i det Elinska livet!

På onsdag bär det av hemåt för en välfötjänt en och en halv veckas semester, därefter blir det jobb jobb jobb. Kommer jobba vartannat dygn under en period, men det ger pengar och det är bra! Ska jag ändå vara här i stan är det som lika bra att jobba tänker jag.

Dagen till ära har jag varit hos Fru Doktorn och tagit bort en plupp, ett födelsemärke i storleken utdragen tioöring som växt till sig under armen. Pluppen ska nu iväg på analys och jag ska gå med plåster i armhålan i fjorton dagar. Därefter skall stygn tas och pluppen ska ha berättat om den var en snäll eller elak plupp. Men Fru Doktorn tyckte den såg snäll ut och det gjorde förallandel även jag. För inte kan någe elakt växa på mig inte!? Nej, just det.


Fridens gott folk, nu ska jag ta och dricka en slurk kaffe.

Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback