Långa dagar


Nu är det tredje gången jag fösöker skriva något som inte är alltför jäkla trist att läsa, men det är bara att bita i det sura äpplet: Det blir lite gnäll.
Jag har VFU och det innenbär en MASSA jobb (för jag måste plugga in det jag ska undervisa i, för inte fa.. har vi läst om detta på lärarutbildningen inte). Det är kul att undervisa, eleverna är roliga och schyssta men mentalt blir jag totalt väck efteråt, när spänningen släpper. Blir nog varm i kläderna snart, men det är onekligen intensivt. Dessutom har den gode guden bestämt sig för att det först nu är dags för Älin att drabbas av influensa med otaliga febertoppar och allmänt snurr i huvudet. Den som känner mig vet att jag fryser ungefär aldrig. I gårkväll gick jag och lade mig under dubbla täcken fullt påbylsad med ullfrottetjockisar, mjukbyxor, linne och collage-tröja.
Och frös.
Och sov och vaknade såklart badande i svett kring fem. Gnäll, gnäll. Man ska inte gnälla, det förgiftar och tär. Men ibland är det förbannat skönt.

Och när disk och dammsugning och tvättning ska hinnas med, det vet nog varken fan eller hans mormor och ännu mindre jag.



Tove/Torparfrun! Jag har mailat dig, men jag vet inte om det har kommit rätt. Så jag tänkte jag skriver en liten rad här så kanske du ser. Jag går in hos dig och försöker maila där med. För nu är jag ju så nyfiken på vad det var för en seriestrip =)



Nu ska jag... Sova.

Dagens låtar: James & Karin, Hur ska jag göra för att komma över vägen samt Majs. Ane Brun: To let myself go och dessutom såklart Stefans Sundströms tolking av Ett gammalt fult och elakt troll  (heter den egentligen det?). Fred Åkerstöms tolkning av Glimmande nymf och sist men inte minst: Gary Jules: Mad world.

Öööööver och ut.


image61

Om vi säger såhär: det är inte den väna, sköra, eteriska lilla flickan i mitten jag är sådär slående lik.
Men det är helt okej, jag är väldigt förtjust i troll. 

Ett gammalt fult och elakt troll det var en gång...
*nynnar för mig själv: *





Kommentarer
Postat av: Torparfrun

Jag ska genast kolla om det dimpat ner något i maillådan.

Postat av: Elin

=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback