Telefonkort

Jag är ensam hemma för första gången på länge. Det är skönt. De senaste veckorna har varit så intensiva. Det var nog ungefär fyra år sedan intensiteten var så påfallande stark.
Så idag ska jag låta själen hinna ifatt kroppen. Jag ska packa upp och packa in. Jag ska handla och laga. Jag ska läsa och skriva.
Andas.

Jag minns en strof ur en dikt som stod på telefonkorten man hade ett tag förr. Då, innan man ännu hade mobiltelefoner och stod och köade till automater. Man kunde välja mellan att stoppa in småpengar eller ha kort. Det kändes modernt med telefonkort, minns jag. Så på dessa kort brukade det finnas små strofer och ord.
Just denna strof passar så väl in på den senaste av räckan av stunder. En stund jag kommer minnas och värna om ett tag. Vårda.

Så här är den:

"Jag har läppar av dig på min mun
i min hand har jag värme av din
Jag har känt att en susande stund
har en lycka ikväll varit min"

(Ture Nerman, resten av dikten finner du
här.)

Och trots att det inte alltid blir som man tänkt sig, så har jag en räcka av stunder och närhet att falla tillbaka på.
Och det snöar och jag ska handla och laga och packa upp och packa in och jag ska läsa och skriva.
Och därimellan ska jag minnas lite och värna ett tag. Vårda.

"Tyst gömde jag allt i mitt hjärta, och mindes det efteråt."


Kommentarer
Postat av: Torparfrun i Meåfors

Vilken irriterande reklam du fått under det här inlägget. När det rör sig kan man ju inte stänga av ögonen från det...
Annars var det så fint skrivet att man blir stum.

Postat av: Elin

*rodnar och skrapar med foten* Taaack...

Och ja, reklamen är förjävlig, rent ut sagt!

Postat av: Torparfrun i Meåfors

Har du börjat bo in lägenheten än? Hittar du om det skulle vara mörkt?

Postat av: Elin

Hihi, jaaa, men det är fortfarande fruktasnvärt skitigt... Men just nu är det så mkt i skolan så jag har inte hunnit med riktigt. Men vad är det de säger, hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete?

Pja, allt är ju relativt. ;)

Postat av: Torparfrun i Meåfors

Men har inte uthyrarna sett till att skura efter den slarvige förre hyresgästen? Om man inte fått godkänd flyttstädning så får man ju betala för att det ska bli gjort!!! Har du klagat hos hyresvärden och krävt lite renare?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback