Fjärilslarvens sång

Idag har jag "klorinat" badrummet. För att få rent toalett, golv och handfat fick jag -utöver klorin- lov att ta till yes diskmedel, en kniv, rotborste och stålull. Jag tycker egentligen inte om att använda klorin, det är inte miljövänligt. Dessutom luktar det badhus i hela badrummet så jag blir hög som ett hus när jag går på toaletten. Men nog fan blev det rent! Hela fettranden på golvet är nu endast ett minne blott, kanske kan jag till och med duscha utan badtofflor nu också. Och inte halka eller få något konstigt på tårna.
Jag har arbetat på sjukhusets storstäd, jag har städat vandrarhem och hotell och sett hur folk beter sig och vad de lämnar efter sig. Och tro mig, det är en del konstiga och äckliga saker. En hel del konstiga och äckliga saker. Ändå må jag säga att mitt badrum låg på topp tio listan över Äckliga Utrymmen Jag Har Städat. Det är nästan så jag undrar om det någonsin faktiskt har grovstädats där inne förut. Nå, nu är det gjort och även om jag inte är nöjd över klorinanvändandet så är jag åtminstone nöjd att det är rent. Må bara hitta ett bra alternativ till klorin.




På något sätt känns det som jag tappat förmågan att skriva. Jag har fastnat i upprapningsträsket. Nå, var sak har sin tid, så ock även denna. Om ett tag lossnar det säkert igen. Tills vidare får jag vara trist och tråkig och skriva trivialiteter. Och nej, jag är inte ute med håven. Jag bara... Skriver som det känns just nu.




Utomhus är luften tung av fukt och maskarna ligger draperade utefter asfalten. Jag ser mig noga för så jag inte ska råka trampa på någon, men det är svårt. Om jag glömmer mig ett endaste ögonblick kan jag råka platta till någon stackare som ligger och sörplar. Och jag som är så disträ!

"Hur ska det gå?" funderar jag för mig själv och hinner i sista stund hejda foten som närapå krossat en oskyldig liten larv som ligger och trycker precis utanför min ytterdörr.





Kommentarer
Postat av: Söstra

Hej syster!!Tycker verkligen inte att du skriver tråkigt!Tvärtom, det är alltid roligt att läsa om vad som händer i ditt liv och om hur du mår. Tittar så gott som varje dag på din sida för att se om du skrivit något nytt:)
Idag ska vi på husvisning!!-spännande!Stora kramar från mig och vovvis.
PS! Nu ska jag fara & köpa tabletter mot Miros ev skabb...

2007-05-16 @ 14:17:30
Postat av: Elin

Söstra: Hej allrakäraste syster! Tack för finord, de värmer i lillasysterhjärtat :)

Jo, jag härde att ni skulle kika på huset idag och jag har tittat på bilderna -det såg verkligen jättefint ut! Lycka lycka till med bjudning och allt sådant. Och med Mirosalva!

Puss till dig och pojkarna!

Postat av: Elin

Ehm, Miropiller, menade jag såklart. Och jag hörde, inte härde. Ibland slinter man verkligen på tangenterna. Heh.

Postat av: Jenny

Grattis till ditt nystädade badrum! Visst är det den härliga känslan efteråt som gör städningen uthärdlig? Jag tor att du kan använda ättika istället för klorin. Det finns en del roliga tips på www.perstorpattika.nu. Nu ska jag laga middag, pulversoppa... mmm

2007-05-16 @ 18:03:52
Postat av: Elin

Jenny: Jo, det är ju efteråt det känns bra. När jag halkade omkull därinne och rullade runt i en blandning av smuts, yes och klorin var det faktiskt ingen höjdare. Heh.
Ättika säger du? Ja, nästa gång kanske jag ska prova det istället!

Krams så länge!

Postat av: Elin

Jenny: PULVERSOPPA? (Nu såg jag det) hehe, ja tacka vet jag... Ähm, äggmackor. Som var min middag. Mkt näringsrikt vill jag tillägga. Som frukost. Men jag avslutade det hela med en rejäl chokladmuffin. Nåja.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback