Så ställ till med kalas

Ja, våren är här, ställ till med kalas!

Solensken och värme och av med jackan och ont i halsen och grus i skorna och kallt i skuggan bakom huset. Liggunderlag ute i solen mot husväggen - chockad av värmen. Tänk att det hände i år igen - tänka sig att det kom värme och sol och ljus återigen.
Jag kommer på mig själv med att undra hur jag överlevde vintern. Särskilt som jag nu om dagarna går och lapar ljus och förundras över att det hänger i ända till nio på kvällen. Inte för att det är någon överraskning, är ju uppväxt med detta, men det är ändå med en mild beundran och en vild njutning jag suger i mig vårljuset. Det är så skönt att komma hem, ta ut finaste lurvot och se honom rusa ut och njuta av överflödet som helt plötsligt har uppstått utomhus.

Sen måste jag ju citera Sundström - igen. Men det är ju mest han snurrar på spelar'n i dessa dagar. Så, ännu en dänga:



Länkar direkt till sidan med texten så borde det väl vara safe eller nåt?

Nu är det dags för annat!
Klart slut varulvstjut!









Pidelipom

Kommentarer
Postat av: Torparfrun

Jojo man fattar inte riktigt att barnen inte behöver vinteroveroler längre och att ullunderstället kan läggas i hyllan.

Postat av: Elin

men visst är det härligt? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback