Maltebilder

Äntligen! I dag fick vi en så'n där underbar vinterdag, jag och Malte. Sol, lite vind, knarrande snö och långpromenad. Kan det bli bättre? Hemvägen gick vi på sjön och det var alldeles... Alldeles underbart!

Som rubriken antyder kommer det några Maltebilder i dag, de flesta är från i somras då jag äääntligen fått tummen ur och lagt över bilderna från mobilen till datorn. Men den första, den är från i dag. På grund av att det inte fanns så mycket utrymme kvar i minnet på telefåånen bidde det tyvärr en liten bild. Liten - men naggande god (med min skugga i bakgrunden, men va fasen):



Så! Det var dagens bild det. Nu kommer en salig liten blandning av sommarbilder! Och eftersom jag inte har vett att göra dem mindre så får ni klicka på dem så de blir stora. Om jag lägger in dem så stora som de är så blir det såååååå fult. Trist, jag vet.

                   


Då det inte får bli för mycket av det goda så har jag gjort ett lämpligt litet urval. Dessutom blir många mobiltelefonsbilder inte så där kalasbra.

---------------------------

Vi har för övrigt haft en mycket fin jul hemma hos allra käraste syster med sambo och vovve i deras nya hus. Tack för det syster! Släkt och vänner och hundbus, god mat och gott att dricka - vad mer kan man väl begära av julen, månne? Inte mycket.

Dessvärre gick jag upp ett och ett halvt kilo under julen, jag som tänkt hålla "nollan" dvs. stå still i vikt. Men för bövelen - det var ju jul! (Är det jul fortfarande förresten?) Så nu blir det nya tag på viktfronten, fler dagar att skriva in i min lilla matdagbok. Och förhoppningsvis försvinner många fler kilon. Så här kan vi ju inte ha det. En av alla mina idéer är ju att jag ska kunna springa med Malte till sommaren eller något ditåt, och det kan jag inte förräns om en tio-femton kilo. Kroppen är nämligen för tung och knän och leder och benhinnor tar aaaalldeles för mycket stryk. Tycker jag i alla fall.

Nu ska jag käka makaroner och korv! Haha, det låter kanske inte så bantarmässigt, men jag har mååånga poäng kvar att förbruka i dag och jag är dessutom inne i en riktig "makaronerochkorvperiod". 

Kram på er och god fortsättning!


Kommentarer
Postat av: Ingalill Jönsson

Hej gumman och god fortsättning! De finns fler som gått upp i vikt i jul, attansss!! Man vill ju inte köpa större kläder, man har ju som inte råå, måste behärska mig?! Men Gott Nytt År 2009, mjuka kramar från ömma modern!

2008-12-30 @ 08:50:31
Postat av: Älin

God fortsättning på dig med :) och gott nytt år, därtill!



Jaaadu, hä ä som bara å kämpa på med vikten, nya tag nu efter nyår!



Puss och en massa kramar till dig från mig (och några nospussar från malte :) )

2008-12-31 @ 14:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback