Positiv Pessimist

Jag för en något torftig tillvaro för tillfället. Jobb utan kollegor, plugg på distans. Lite pengar. Ingen kör, ingen klass att hänga med, ingen man i livet. Via jobbet går jag dessutom i kyrkan varannan söndag. Jag känner mig som en turist där, men börjar vänja mig. Dock är jag den enda i hela den fullsatta kyrkan (jo, det är alltid fullsatt) som inte tar nattvarden. Jag inbillar mig att det hänger ett litet svart moln ovanför mitt huvud då. Att påstå att mitt liv tagit en underlig twist vore en grov underdrift. Jag kan inte säga att det var så här jag såg mitt liv som tjugonioåring när jag fantiserade om det i forna ungdomsdagar.

Jag tröstar mig med att det är en tillfällig torftighet, att jag gör det för att nå ett mål. Jag uthärdar. Jag gör det jag ska. Jag fantiserar om framtida händelser och göromål. Men det skall erkännas att jag inte direkt är känd för att vara uthållig och tålmodig. Nåja. Ett halvår kvar innan jag får mitt livs första semester. Och sedan spelar det ingen roll om jag klarat kemin och fysiken eller ej, om jag kommer in på det program jag vill eller inte - då läser jag väl något annat. För det ska sägas att ett år till av denna torftighet det går icket.  

I kväll blir det dock ett avbrott i ledan, i kväll blir det konsert! Demina minsann! Och Kjellvander. Kjellvander har jag väl lyssnat lite på, men har egentligen inte så stor koll på honom. Men Demian! Oh heliga guds moder, fan så bra det kommer bli.

Dessutom har jag nu gått ner åtta kilo. Gött. Bara trettiotvå kvar.

Kommentarer
Postat av: Marge_II

Jag inbillar mig att du kan använda tiden i kyrkan till kontemplation, ja kanske t o m meditation. Vilket ju inte ska ses som "waste of time".



8 kilo! Grattis!



Postat av: Älin

Jo, det är helt sant - jag brukar göra det också, ibland.



Tack :)

2008-12-10 @ 23:08:53
Postat av: Icka

Känner igen mig i så mkt av det du skriver. Klokt, medmänskligt och lättande.

Jag lovar återkomma.

2008-12-16 @ 16:14:01
URL: http://ickasmix.blogspot.com
Postat av: Älin

Icka: Oj, tack! Dock - ursäkta sent svar. Har inte varit här så mkt på senaste tiden. Men det ska bli ändring på det. Vi ses! :)

2008-12-28 @ 23:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback