Ja, allting känns nästan perfekt

Varje morgon går vi till badstranden Malte och jag. Malte jagar bollen och jag vadar ut i vattnet. Sen sitter vi på bryggan och lyssnar till kluckelikluckandet från vattnet. Det är sol, värme, sand mellan tårna och ändlösa blå dagar. Jag är brun i ansiktet och har fått ljusa slingor i håret.
Efter morgonmyset vid stranden går vi hem och äter frukost. Jag sitter ute i mina nyfunna utemöbler, dricker te eller kaffe och läser morgontidningen. Blundar en stund. Malte ligger i skuggan under Häggen med halvslutna ögon. Sommaren känns evig och magkatarren håller sig lugn när det inte är någon stress.
I morgon ska vi picknicka med Kira och hennes husse. Jag tänkte baka pitabröd och bullar. Ska bara cykla iväg och köpa jäst.

Orosbollarna i magen har lagt sig att vila ett slag. Och jag lutar mig tillbaka och njuter av lugnet. Ja, allting känns nästan perfekt.


Kommentarer
Postat av: lyol

fasen vad härligt med sommar. nästa vecka då jävlar ska vi hänga!



puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback