Planer för mars - april

Den 24 april har jag tänkt mig att jag ska göra prövningen i NkB. Dit är det sisådär sex veckor. Luuuugnt kan man tycka, men om jag har kollat hur många dagar jag de facto kan plugga och det blev inte alls lika många. Jag försöker vara realistisk nämligen, jag känner mig själv. Tanken är då att jag ska plugga de dagar jag inte jobbar heldag, för efter heldagarna plus Malteprommis är jag oftast alldeles slut. Så, måndag, onsdag, fredag och varannan helg kan jag plugga. Med lite räkning blir det 23 dagar. Så vill jag ha de sista dagarna till repetion. Det innebär att jag måste sätta igång rejält nu! Kring 15 sidor/dag (fast jag har redan läst en del, nu ska jag göra frågorna till kapitlen också). Utöver det så ska ett litet miniarbete göras, samt en labb. Det skriftliga arbetet oroar mig inte alls, är det något jag kan/har vana vid så är det skriftliga inlämingar. Så det känns lugnt.

Nu är det bara att köra så det ryker. Tur att det är betydligt lättare med naturkunskap än rena ämnen som kemi och fysik. Känns som jag har en sportslig chans.

Och på tal om sportslig; har ni sett
Mästarnas mästare på svt? Ooooh, sååå bra! Per Elofsson är min nya idol. Jag vill ha hans fokus och hans motivation. Så nu jobbar jag på det. Fokus. Jag har så lätt att vara lite disträ eller haka på en massa projekt så att mina pågående projekt blir lidande. Men nu ska jag fokusera. Det har jag faktiskt jobbat på sen jag såg programmet första gången, det är inspirerande som tusan att kolla på idrottsmänniskor! Ah, jag vill också! Av någon anledning peppar de här idrottarna mig att gå ner i vikt. Just på grund av deras fokus och motivation. Och sen har jag ju alltid velat testa på multisport av någon anledning (tror jag är skadad sedan Syl-tiden, alla var multisportare där. Utom fettot Elin). Jag tror det är kul att utmana min själv, psykiskt som fysiskt.

Ojoj, så tiden springer iväg, jag har ju en hel massa att ordna! Nu blev detta ett oerhört pladdrigt inlägg, men så får det va'.

Ajöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback