Hum hum

Jag sitter nu idagarna och försöker skriva ikapp alla inlämningsuppgifter jag inte gjort under mina terminer på lärarprogrammet. Det är en del, tyvärr. Det blir mycket mailande och frågande och hänvisningar hit och dit.
Jag satsar på att få allting gjort nu i sommar så jag kan börja nästa termin lika vit och ren och  oskyldig som aldrig någonsin balladens ljuva lilla lilja.

Annars är det lite jobb, men inte mycket. Jag fick ingen egen rad på gruppboendet utan befinner mig nu i en sits där jag i princip är livegen och måste befinna mig här i Ume så jag snabbt kan infinna mig om de ringer och behöver vikarie. Det är inte så bra om man ska se till ekonomin, jag kan ju inte stämpla upp då jag är student, så tyvärr blir det väl att krypa til korset och traska iväg till soc. i slutet av månaden. Jämmer och elände. Dock är det bra med lite mindre jobb i juni om man ska se det till att jag nu kan hinna med att skriva alla de där sena arbetena. Men jag är allt bra dum, hum hum.

Annars är det dagen till ära molningt och blåsigt, men rätt så skönt. Jag tycker om vind, så länge det inte är sådan motvind att jag när jag cyklar måste trampa i nerförsbackarna. Det tycker jag inte om. I nerförsbackarna ska man rulla.

Detta är annars en ganska så lugn och intetsägande sommar. Det händer inte mycket, vilket även det är på gott och ont. Lugn och ro är skönt för irrsjälen. Men dumtankarna börjar ju surra nå så överjävulskt mycket ibland och det kan vara lite påfrestande. Dock tar jag det hela med en smula ro. Som vanligt saknar jag mina kära fjäll och friheten i att bege sig ut på vandring. Jag saknar den där mättade doften som ligger tungt över myrarna och får det att guppas i magen av en icke oanad energi. Jag saknar att befinna mig på folktomma plateser. Det är så mycket skönare att vara ensam där än här, här där jag för tillfället är ensam mitt bland alla människor.

Och så saknar jag vatten. Jag befinner mig en mil från kusten men har hittills inte tagit mig ut till de platser där himmel möter hav och horisonten försvinner i dis. Dock har jag fått upp mitt tält nu, kanske jag kan bege mig snart.

Längtar bort och ut och härifrån. det var längesedan jag spenderade en sommar på samma ställe som jag spenderat vintern. Det känns konstigt och jag blir mer rastlös än vanligt. Jag vill bara... Ha en bil och vara fri att bege mig var än jag vill. Fast det borde ju fungera med cykeln också. Kanske ska ta en lång cykeltur någon dag.

image87
Ännu en bild från Friluftsteknink.


Kommentarer
Postat av: Söstra

Neeej vad trist att du inte fick någon egen rad att jobba efter!Varför bidde det inte så?Hoppas du får jobba mycke iaf...alltid bra med pengar:)Här har det varit tok varmt och strålande sol hela dagen, man börjar bli lite matt av värmen.Det skulle inte skada om det blev regn några dagar(max tre!),då det är grymt torrt ute.Ha det bäst syster!!KRAAAAM

2007-06-10 @ 19:50:05
Postat av: Elin

Ja, och inget schema har vi fått än heller. Nåja, vad är väl en bar på slottet...
Här regnade det i går, så vi fick lite fukt till livs, det var skönt. Idag är det åter strålande sol.
Krams på dig allrakäraste syster!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback