rubrik

Disk och snö och kallvind. Vardag. Makrillmackor till frukost plus en banan. Träffade fin goldenflicka på morgonpromenaden så Malte blev alldeles till sig. Tur att tikar är bra på att ryta ifrån när unghannarna blir för ivriga.
Fastnar framför datorn alldeles för länge. Läser bloggar och tidningar men orkar inte engagera mig speciellt mycket i något. Jo, en sak stör mig rejält: Jag vill inte att skattebetalarna ska behöva pröjsa Victorias bröllopp. Alls. I och för sig vill jag inte ha något kungahus heller, men det är som redan här. Nu får det sättas gränser. Inga pengar till Sveriges rikaste socialbidragstagare. Eller förlåt, apanaaaaage. Kanske ska säga det om jag måste gå till soc jag också: Hej jag vill ha ett apanage.
Jisses.

Jag har ont i magen för att jag vet att jag måste fylla i papper till CSN och att jag måste betala tillbaka en hel massa pengar som jag helt enkelt inte har. I hela mitt liv har jag varit livrädd för att hamna hos kronofogden, jag har till och med drömt mardrömmar om det. Att polisen kommer och tar mig för att jag inte betalat räkningar. Ha, lustigt egentligen. Jag har aldrig ens varit i närheten av något liknande. Jo, förresten, en gång på gymnasiet tappade jag bort en lånebok och fick brev från inkasso. Hur som helst så ordnar det sig väl den här gången också, men det gör ont i magen att oroa sig.

Annars har jag det bra. Fick en släng maginfluensa med tillhörande feber, men den hälsade bara på i ett dygn ungefär. Det var bra. Jag orkar inte vara sjuk en hel vecka igen. Turligt nog kom denna på min lediga dag så det blev icket några sjukdagar. Mycket bra.

Nu då? Pja, ta en dust med disken kanske. Plugga.

Det vanliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback