Hundbajspåsar

Jag får inte ur mig ett vettigt ord nu ikväll men har ändå någon konstig lust att skriva. Kanske för att skjuta på det där jobbiga som MÅSTE göras NU så jag hinner göra det där andra innan lektionen i morgon. Vad är det Hr. Winnerbäck sjunger... Jo! "Jag blir oinspirerad och ledsen, av kraven och stressen". Det känns oerhört barnsligt och töntigt och ickeansvarigt och allmänt jäkla... Ingen Duktig Flicka. Inte En Bra Kandidat. Men fan, ibland så... Äh. Ibland får man vara liten och klumpig och dum och allt det där. Ibland får man be om hjälp! Så det så.

Men det ska erkännas: hur kul det än är med praktik och att det går bra och allt det där, så ska det ändå bli sanslöst skönt att nästa vecka bara få vara... Student. Gå på lektioner man inte själv behöver planera. Dricka kaffe och snacka skit. Skriva. Få Ett Liv. Det där livet där om jag är oansvarig går det bara ut över mig själv. En så konstig mening det där blev. Nåja.

Dagens fundering: Varför i hela friden har man med sig hundbajspåsar som man duktigt skopar in högen i om man ändå inte tänkt slänga dem i därför avsedda behållare utan lägger dem på gångvägen? Va? Jag menar.. Då är det väl bättre att låta bajset ligga kvar i dess naturliga form att multna bort? Jag förstår det verkligen inte! Och det är inte bara en bajspåse som ligger efter gångvägarna härikring. Nej det är en hel drös! Vissa ligger lämpligt utspridda på behörigt avstånd, andra ligger tillsammans i en liten hög.
Kan någon förklara detta fenomen för mig?
Jag har själv traskat med hund i stad och inte tusan lägger jag bajspåsarna på vägen eller trottoaren inte. Vissa påstår att det är alldeles för långt mellan bajspåsbehållarna, men vad spelar det för roll? De är ju inte direkt tunga (fast vad vet jag, någon kanske har en jättehund som de matat med plommon och som lägger en hög stor som Kilimanjaro -men de bajspåsar som ligger här är så små och nätta med prydliga knutar, så)! Tycker de det är pinsamt att gå med bajspåsar? Men varför då? Va?

Lämpligen lägger jag här in en bild på världens finaste  Miro

image77


Nu är det dags! Eller... Snart i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Bert

Jag vet att det slarvas med att stänga de där behållarna och att kråkor och andra mysko fåglar kan riva ut påsarna. Kanske en förklaring. Eller också är det helt enkelt så att det finns koko hundägare.

Postat av: Tomas M

"hur kul det än är med praktik och att det går bra och allt det där, så ska det ändå bli sanslöst skönt att nästa vecka bara få vara... Student. Gå på lektioner man inte själv behöver planera. Dricka kaffe och snacka skit."

Alltså. Oj. Jag säger egentligen bara en sak: Amen sister! (det där var iofs två saker, eller åtminstone två ord, och nu när jag skriver den här dumma parantesen inser jag ju att jag från första början skrev en sak, och därför är detta överflödigt och dumt. Skämmes!) Kan inte annat än hålla med!

Angående bajspåsar överhuvudtaget vill jag minnas att Jerry Seinfeld hade en tanke om att ifall utomjordingar skulle se ner på jorden från rymden, skulle de tro att hundarna styrde. De blir matade, de kan i princip styra en människas liv helt och - bäst av allt - människan plockar upp deras bajs.

Vi ses på måndag

2007-05-09 @ 15:55:06
URL: http://pluppfisk.webblogg.se
Postat av: Söstra

Förstår att det kommer att blir skönt!:) Gud vad fin han är min lilla kille!!

2007-05-09 @ 22:25:03
Postat av: Elin

Bert: Hm, jo det kan ju vara en förklaring till att man inte använder behållarna. Men varför då ens plocka upp bajset? Då är det väl bättre att det får ligga kvar? Eller så är det helt enkelt koko hundägare. Heh.

Tomas M: Amen!
Det är bra med parenteser, kan aldrig bli för många! :D Hihi, jo käre Seinfeld hade onekligen en poäng där!

Söstra: Ja, det är skönt. Men... Det har också blivit så oväntat... Tomt.
Och jaaa! Lillkillen är finast i världen!
Puss!

Postat av: Elin

Tomas M: Jag glömde ju säga: Ses på måndag! Dags för kaffe och skitsnack! :)

Postat av: nisseolle

Bara för att man har hund så innebär det ju inte att man bör ha hunde eller är särskilt smart, vilket kan bevisas med att man skaffat hund och bor i en stad. Inför hundkörkort!

Kan nog inte stå för allt jag skrev ovan men det kändes så dumt att bara skriva att "vi ses på måndag och det kommer att bli roligt att börja fika och snacka skit med studenter i stället för lärare."

2007-05-13 @ 12:22:02
URL: http://6bilder.se
Postat av: Elin

nisseolle: Mm, jag kan nog hålla med en liten smula iaf. Bara för att skriva något mer än: "Ja, vi ses i morgon, det ska bli treeevligt"

;)

Postat av: knapsu

Tänk att se in i hjärnan på de hundägare som mitt ute i skogen noggrannt plockar upp hundbajset,knyter till påsen ordentligt och sedan slänger den i blåbärsriset.

2007-05-14 @ 10:55:56
URL: http://knapsublogg.blogspot.com
Postat av: Elin

knapsu: Jo. Kanske med lite tur att man skulle se någon form av logisk förklaring.

Men det vette fasen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback