Listjävel

Då jag skrev en text som blev makalöst pretentiös och alldeles för privat så tar jag i och klämmer in en lista i stället. Det hela är mycket enkelt: Man ställer spellistan man för tillfället lyssnar på, på "blanda", läser en fråga och klickar fram en låt för att få fram svaret. Så här är mina låtar och därmed mina svar.

 

Och tänk så skönt, då slipper jag fundera mer på dessa saker! Nu har jag ju svaren. *andas lättat ut*


 


Kommer det att bli okej?

svar: Lira Lara Loppan – Stefan Sundström

kommentar: ”Men gissa vad de har? Jo de har humöret kvar!” Jajamensan! Vad tusan som än händer så nog tusan är det så!


Hur mår jag idag?

Svar: Summertime – Ella Fitzgerald, Louie Armstrong

Kommentar: Mm… Kommentarer är överflödiga. Musiken talar för sig själv. Ljuvlighet.


Hur ser mina vänner på mig?

Svar: Human touch – Bruce Springsteen

Kommentar: Haha, kramelin. Eller nåt.


Kommer jag gifta mig?

Svar: Vöre Vale - Euskefeurat

Kommentar: Hahahahaha!


Vilket är min bästa väns ledmotiv?

Svar: En fisk i en skål – Stefan Sundström

Kommentar: Mm, kanske det. Det beror väl lite på vem man applicerar den på också. Men jo, det kan nog tänkas.


Vilket är "storyn of my life"?

Svar: Nothing like you when you’re gone – Hello Saferide

Kommentar: Hahahahahahahahahahahaha – dagens sanning! Man saknar inte kossan förräns båset är tomt.


Hur ska jag komma fram i livet?

Svar: Easier - Tingsek

Kommentar: Bara att ta det lugnt alltså. Det oooooooooordnar sig J *lutar mig tillbaka i en solstol*


vad är det bästa med mina vänner?

Svar: Jolene – Dolly Parton

Kommentar: Öh… De tar inte mina potentiella män om jag ber snällt?


Hur kommer denna helgen att bli?

Svar: Moon over Bourbon Street - Sting

Kommentar: Jäpp, i helgen är det dags. Jag kommer bli vampyr.


Vilken låt beskriver mig?

Svar: mmm mmm mmm mmm – Crash Test Dummies

Kommentar: HAHAHAHAHA. Jag väljer att ta den på titeln, rakt av, Mumma. Det är jag det.


Hur är mitt liv?

Svar: Som de flesta – Allan Edvall

Kommentar: Heh. Ja, trist kanske, men jag gillar vanliga människor. Fast kanske inte i den tappningen som Allan Edvall här beskriver dem. Men ändå.


Vad kommer spelas på min begravning?

Svar: You are my sunshine – Norman Blake (Soundtrack O Brother, where art thou)

Kommentar: Jamen det är väl bra att jag lyckats med att vara någons solsken!


Kommer jag få ett lyckligt liv?

Svar: As if we never said goodbye – Glenn Close

Kommentar: Öh. Svårt att tolka. Jag kommer att lyckas, därefter kommer jag att dra mig tillbaka och sedan tro att jag ska få en strålande come back?


Vad tycker mina vänner egentligen om mig?

Svar: The Little Drummer Boy – Johnny Cash with Neil Young

Kommentar: Jäpp, jag kommer med sändebud, Aj täll ja!


Åtrås jag i hemlighet?

Svar: Bli som far – Allan Edwall

Kommentar: Pja, om det kommer nån som liknar farsgubben till sinns så vore välan det alldeles strålande. Har världens bästa pappa. Sådetså.


När kommer jag bli riktigt kär?

Svar: Papa was a Rollin’ Stone – The Temptations

Kommentar: Jisses, jag kommer att hamna med vilde a la ”sex, drugs n’ rock n’ roll” Det är ju INTE som pappa!


Hur kan jag göra mig själv lyckligare?

Svar: Lemon Tree – Fools Garden

Kommentar: Jag och Ferdinand kan sitta under varsitt träd. Han under en korkek och jag under ett citronträd, lutandes

tillbaka i min solstol under solvarma citroner. Kanske dricker jag citronlemonad också. Jo, det gör jag nog.


Kommer jag göra karriär?

Svar: 74 – 75 – The Connels

Kommentar: Det är kört för mig alltså. Kommer möjligtvis ske när jag närmar mig hundraårsstrecket. Jag kommer vara en pigg jävel.


Hur kommer 2008 bli?

Svar: Crazy – Gnarls Barkley

Kommentar: *kan inte sluta skratta* Ja jävlar, så klart.


Kommentarer
Postat av: Torparfrun

Stefan firade jag midsommar med. Bjöd in honom tll vår surströmmingsskiva i augusti...undrars om han tänkt ge fler konstiga svar på livets frågor då?

Postat av: Anonym

Ah, trevligt trevligt! Jäpp, är helt övertygad om att han sitter inne med svaren till livets alla gåtor. Lätt!

2008-06-25 @ 14:09:10
Postat av: Kristoffer

Hej Elin! Jag snor idén från din blogg! Hoppas det är ok! Hoppas du mår bra! Kram Kolla in min blogg vetja!

2008-07-07 @ 21:20:15
URL: http://kriztoffer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback