Attans!

Varför så lat, Elin?

Vavavavavavavava?

För övrigt:
Euskefeurat. U gotta lååv  'em.
Sådana underbara låtar som "Säg haver ni hört", "Littorin Humpa" och "Spela Creedence". Och dessa låtar har sådana underbara rader som  "0 flickans moder hon grät av skam, när sorgebudet nådde fram, 0 han Oliver blev desperat, för att dottern hade blivit moderat, en sån tragedi" (Säg haver ni hört)
Helt plötsligt slogs jag av Den Stora Tröttheten så jag orkar inte skriva ner de andra textexmplaren jag tänkte på. Nåja. Bäst av alla är ändå "tankar på nattgammal is". Och "hem till altersbruk". Och "Till Elias". Och... Och... *fortsätter rapa låtar i sömnen"
Ah.



Kommentarer
Postat av: Tove

Hmm, de tre första låtarna är de nya? Kommer inte på att jag hört dem. I övrigt håller jag med. När jag cyklade på småvägar från Umeå till Skogsnäs en vår för 9 år sen så gick "många gånger har man förbannat att man stannat och inte for när alla andra for. Men det är jag och ingen annan som bestämmer var jag bor..." när jag cyklade förbi smågårdar där man höll på att jobba ihop veden till vintern.

Postat av: Anonym

Yep, de låtarna är från "Lurv". Underbara. Men å andra sidan finns det inte så många låtar med Euskefeurat som jag inte tycker är underbara. Nån är väl kanske helt ok, men ingen är direkt dåligt.



Mm, när jag och min gamla kompis Jenny bodde ihop och for från Sollefteå till Umeå eller vice versa var det jämt Euskefeurat i bilen. Underbart. Särskilt när man for hem, av någon anledning.



Och lite kuriosa: Härifrån till Bryssel var faktiskt en av de första låtarna jag hörde med dem. Kanske till och med den absolut första. Den kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta!

2009-04-27 @ 23:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback