20090103 - Grattis Pappa!

Jodå, i dag fyller min kära älskade pappa år! Och då måste man ju - utöver den obligatoriskt över telefon framförda med en eeenkel tulipaaaan - även uppmärksamma honom här! Inte för att det finns internet hemmavid så att han kan läsa, men ändå. Grattis pappa min! Hoppas du haft en fin dag fast det var stekt lax till middag...

I övrigt då? Jo, i det Elinska livet har det varit seriöst plugg nu. Har insett att det är tentadax den 16:e och att jag inte på långa väääägar kan ens hälften av det jag borde kunna. Och jisses, nu är det beräkningar och begrepp och det snurrar i skallen. Att använda formler är inte så svårt, men ibland kan jag räkna ut en massa grejer och få rätt svar - utan att riktigt veta vad det är jag räknat ut, haha. Så jag har suttit nere hos Ullis och Daniel - de tentapluggar också - och ansträngt mig. Daniel är ju en stjärna på det här med matte och formler och sånt och det är vansinnigt tacksamt att ha någon att fråga, som är i samma rum, när man sitter med nå knepigt. Malteman är givetvis också med!

Viktmässigt har jag nu gått ner det jag gick upp, samt fyra hekto till, så nu har jag sammanlagt gått ner 9,2kg. Minsann! Jag är mycket stolt. Men så går jag minst en timmes sammanhängade promenad och äter tamejtusan efter schema varenda jäkla dag. Nejdå, det gör jag inte alls det - men det ska i alla fall ingen komma och tro att: det är superenkelt att gå ner i vikt! Det är ju bara att röra på sig mer och äta mindre! Jo, förvisso, svart på vitt så är det så. Men sen finns det ju andra faktorer som spelar in också. Så det så. Det är en sådan kamp vissa dagar att det kan ingen som inte försökt gått ner i vikt förstå. Basta.  Och bara för det så har jag säkerligen gått upp ett hakvt kg tills i morgon för att jag öste på lite för mycket majs på maten i dag.

Här är några bilder från dagens promme i skogen och på myren (nej mamma, inte på sjön, på myren, där går man om sommaren med, om man har stövlar):







Inte de bästa bilderna men va fasen.. Det var kallt så jag tog inte med mig kameran utan mobilen. Men fint var det, det vill jag lova! Fint som snus, och det är ju bland det finaste som finns det!

Massor med extrapussar och kramar till pappa i dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder minsann! Det ser härligt ut med all vit snö & lite sol, man kanske skulle ta sig ut nån dag ändå =)Fast det är lika härligt inne i soffan framför tv:n oxå, hihi.



Bra kämpat med vikten vännen min!!!

Det är verkligen en kamp, jag håller med till fullo!



Hoppas det gått bra på jobbet idag, kram!!!!!!!!!!!

2009-01-04 @ 18:01:25
Postat av: Anonym

Ovanstående kommentar kom från Lullen kanske bör tilläggas =)

2009-01-04 @ 18:02:38
Postat av: Älin

Haha, tack! Jo, det är härligt ute - och om inte annat så blir tv-soffan helt underbar efteråt ;)



Tack och detsamma vännen, vi kämpar på både du och jag.



Nu är det dags att räkna poäng igen, tjofadrittan!



Vi hörs senare, många många kramar från mig och maltis <3

2009-01-05 @ 12:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback