Med hopp om vår även i år

I går hörde jag talgoxen ordentligt för allra första gången det här året. Stadstalgoxen med sin två tituanden som gör mig alldeles varm i hjärtat - det finns hopp om en ljusning även detta år!

Förkylningen är mycket bättre, men dagens promenad tog verkligen musten ur mig: jag blev anfådd, svettig och fick hostattacker. (Fast inte så många hostattacker, bara några.) Men febern har inte varit i mig på ett par tre dar och igår var första dagen med endast utomhushosta (nästan iaf).

Malte har  kräkts och vankat omkring med oljud i magen inatt. Vi var ut nångång vid tre, (jag iförd morgonrock, vinterjacka, kängor och mössa, säkerligen en syn för gudar) men det kom inget. Han gick och lade sig efteråt, men jag hörde att det knorrade och mullrade och efter ett par timmar kräktes han lite galla. Nu på promenaden bajsade han en mycket märklig hög, den luktade ve och fördärvelse och såg mycket suspekt ut. Jag kunde inte lista ut vad han fått i sig dock. Nu ligger han och sover vid mina fötter, helt slut verkar det som. Men han åt inget igår och han har inte ätit idag. Han vill inte ens ha skinka! Nåja, det går väl över. Det brukar ju göra det. Och magen hanses är tyst nu. Lilla lurvot mitt.


Kommentarer
Postat av: Bert

Hundar kan väl också få virus och således vanlig magsjuka. Hundmagsjuka. Utan att för den skull ha fått i sig något olämpligt.



Malte är inget kräk, men kräksjuka kan han nog få. ;)

Postat av: söstra

Jadu,känner igen det där med knorr o muller...i morse kom min kära labrador med en knorrig/skrikig mage. Det avhjälptes dock snabbt av två digistivekex=) Hade på känn att han var hungrig då han åt middag ganska tidigt igår. Antingen är han skitnödig eller hungrig när magen låter sådära. Men om den har knorrat länge och han äter lite så brukar han få kramp i magen. Det brukar infalla en stund efter att han ätit. Trassligt värre. Hoppas ni mår bra nu bägge två!!!Kram från syster m fam

2009-01-29 @ 22:49:55
Postat av: Älin

Bert: Haha, jo det är nog sant det. Så långt tänkte jag aldrig.



söstra: Mm, så är det med Malteman också. Kräks om han är hungrig (men äter ändå inte om han inte tycker det är tillräckligt gott haha). Jag brukar ge honom lite i taget när han har gått o inte ätit på ett tag, vare sig det beror på magsjuka eller "vill inte ha torrfoder".

Puss!

2009-01-31 @ 13:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback