Äsch då

Helgen har varit mycket fin, kantad av umgänge och julmiddag som den varit. Jag och Ulrica spenderade hela lördagkvällen i matlagningens tecken. Jag lagade Janssons Frestelse och hon kalvsylta. Dessutom lagade vi middag -mycket enkel korv i ugn med potatismos. Blev jättegott. (Och nu kan man aldrig skriva "jättegott" utan att höra Mat-Tina gå på repeat i huvudet.)  Janssonen och kalvsyltan var till knytis-julbordet som dominerade hela söndagen. Övriga timmar på helgens dygn spenderade jag med bokläsande och filmtittande. Dock inte en rad kurslitteratur, det gäller ju att odla uppsatsångesten.

Dagen till ära inleddes med ordentlig försovning -vilket inte är likt mig om inte väckarklockan slutat  fungera. Sen kan jag vara, men inte på grund av försovning, mest på grund av tidsoptimism. Därefter har tiden ägnats åt navelskådning samt promenad ner på staden för att hämta ut mina kära Euskefeuratbiljetter. Nu i kväll gäller den obligatoriska måndagsträffen klockan sex samt kaffe och hjälpa en vän med en skriftlig inlämning därefter.


Det är lustig vad en dag kan bli tillintetgjord av en sådan sak som försovning. Men det beror väl också på vad man gör det till, så klart.

Nu ska jag äta rester av Janssons och fortsätta läsa bok innan jag måste gå.


Dagens låtar: Tankar på nattgammal is -Euskefeurat. Only our rivers run free -Eire og.

Eire og

Eire Og

Kommentarer
Postat av: Marge_II

...Och där ute i natten, över djupsvarta vatten,
har tankarna vandrat på sin irrande färd.
Vandrat på nattgammal is,
tankar, om arbetets värde och pris...

inte helt obra. Som vi säger.
Även vi arbetssökande.

Postat av: Hemma-Emma

Saknar dig finaste. Uppsats nojjan tar vi hand om sen, tillsammans. På Mecka? Med frökenglasögonen på näsan. Puss.

2006-12-19 @ 14:37:35
Postat av: Anonym

Marge_II:Nej den är ju int helt obra. Tänker alltid på min egen far då jag lyssnar på den. Och även jag har varit arbetssökande i längre och kortare perioder och lyssnat på den med stor behållning.
Så trevligt med några fler som känner till/lyssnar på Euskefeurat! :D

Emma: Emma!! Jag hann ju int med dig, du for för snabbt! Och som jag saknar!
Sitter på UB nu jag, har varit här i en maaaaaassa timmar. Självklart ska vi ta Mekkafika med frökenglasögonen på näsan.
Jag ringer dig, alldeles snart.
Puss och kram

2006-12-19 @ 19:04:32
Postat av: Anonym

Och det var såklart jag själv, Elin, som skrev ovan.

2006-12-19 @ 19:09:24
Postat av: Hemma-Emma

Ehhh. UPPSATSNOJJA är ett ord :S sorry (och phew, tur att du inte hade frökenögat på mig)

2006-12-21 @ 08:59:57
Postat av: Elin

Haha, jodå, jag hade noterat särskrivningen. Men jag valde att bortse från den. Men när vi kommer till Mekka, då du! Då slinker inte en särskrivning igenom! Muahahaha...

Men du vet, jag skriver inte alltid heller så där himla hundra procent korrekt här i bloggen. Spar det till uppsatsen.

KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback