Jag mig och mitt

Det har kommit snö! Skidor! Åka skidor! Nähej... Inte än inte. Men julkänslan då? Genast börjar den där avsakande julkänslan komma smygande; hukande, krypande. Det är nu inte bara på grund av bristen på snö som julkäslan lyst med sin frånvaro, utan även det faktum att varenda jäkla affär och stormarknad har skyltat sen i september. Detta eviga julskyltande, tidigare och tidigare, ger åtminstone mig endast en känsla av lätt irritation.

Men det var ju inte om julkänsla och julskyltning jag skulle skriva! Nej jag skulle ju berätta att jag har "fått" en lägenhet idag! Jag är numer den stolta hyresgästen till en tvåa på Nydala. Nära sjön, nära spåren och mil från Ålidhem. Haha, nej det är det inte, men jag vet att det kan kännas så ibland. Så äntligen kan jag lämna denna lilla kartong på 25 mutan förråd och ta upp mina skidor igen! Tänk, det är lite knas det här: Jag ska flytta till en större lägenhet (43,2 m2) med fler garderober, större kök samt till och med förråd. Och vad är det då som är knas? Jo! Den nya lägenheten är BILLIGARE! *dansar liten jigg av glädje*

Dessutom: Igår bokade jag tre biljetter till
Euskefeurat (jajamensan, hittade länk"knappen", det var nästan pinsamt enkelt. *rodnar*) som ju kommer hit till Ume i februari. Det fick bli min julklapp i år, och den kunde  inte bli bättre!

Euskefeurat

Jag måste fortsätta rada upp saker som är bra med idag: Vi ska börja skriva på en B-uppsats nu, och jag är så otroligt nöjd med mitt ämne! Jag ska analysera en barnpjäs av Staffan Ghöte och jag kan knappt vänta till jag får sätta mig och läsa. Barnteater ligger mig varmt om hjärtat. Jag har många fina minnen både från när jag själv var liten och var och tittade på olika föreställningar, samt från senare i livet när jag själv spelat barnteater. Så det ska bli både kul och intressant att skriva denna lilla uppsats.

Dagens sista glädjeämne är det faktum att jag ska ner på staden och fika med min gamla kombo Jenny. Det var ett tag sedan vi sågs, så det ska bli himla trevligt: Det är för övrigt Jenny med karl som ska följa med på Euskefeurat. Väl nere på staden tänkte jag passa på att kika efter en sån där kabel så man kan lägga upp bilder från telefonen på datorn. Eftersom jag nu ändå har en telefon med kamera kan jag väl ändå uttnytja den.

Nu ska jag göra mig en smoothie med björnbär innan promenaden ner på sta'n.

Kommentarer
Postat av: Bert

Grattis!

Till lägenheten.
Och till länkknappen!
;)

Postat av: Elin

Bert: Tack! :)
(Nu ska jag bara lista ut hur man använder den nya kabeln jag köpt så jag kan lägga upp bilder också.)

2006-12-07 @ 19:48:55
Postat av: siris matte

Det verkar som om hon har bra glid under skidorna. Å så glad jag blir av att du är glad. Lördag baby, u and me. Är du riktigt snäll kan jag göra roboten för dig.

2006-12-07 @ 21:51:06
URL: http://www.clevergirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback