lålålå

Knasdag blev det idag. Därmed inte sagt att det blev en otrevlig sådan, snarare raka motsatsen. Iallafall vissa moment.

    Det moment jag inte var så förtjust i var föjande: Tog bussen ner på sta'n (bara det är egentligen fel. Borde ha använt apostlahästarna -både för ekonomins- och motionens skull) för att lämna tillbaka den där mackapären jag köpte i går. En mackapär som jag i min enfald trodde skulle vara enkel att använda. Borde ha insett att allt som har med kablar och datorer och telefoner att göra helt enkelt inte är ämnat för en lätt förvirrad stackars svensklärarstudent som jag.

    Sen att det lilla instruktionshäftet endast fanns på engelska underlättade inte heller installationen av mackapären. Jag har liksom problem att förstå de här termerna på svenska. Ge mig instruktioner om portar och kablar och infrarött ljus på svenska så kanske, kanske kan jag hänga med. Och om inte annat så kan jag fejka det så jäkla mycket bättre. Men på engelska? Hmpf. Nå. Jag bråkade således en hel massa med mackapären i går kväll. Den vann dock, den ville väl till någon som visste hur man skulle sköta den. Så jag packade ner den och tänkte att den ändå inte var värd pengarna om den var "trasig" (jamen den GICK ju inte att använda!!!). Och eftersom jag är en vis och ansvarstagande student så lämnade jag tillbaka den och tänkte att nu kunde jag ju köpa en hel massa andra grejer! Jag kunde ju börja med kurslitteraturen (börja nu inte fråga mig om hur jag prioriterade när jag köpte mackapären. Jag har redan berättat att prioriterande kanske inte är min allra starkast  lysande sida).

    Sagt och gjort. Glad i hågen stolpade jag i väg och köpte EN av två böcker till den rapport som jag fortfarande inte har börjat skriva på. Och tro det eller ej, men den boken var hela tio pengar billigare än mackapären.


(Jag gör några mellanslag här, för lite talande tystnad.)



Nåväl. Jag hade tur och kunde åka på samma bussbiljett hem igen. Att jag sen på gångvägen stötte i hop med Lisa som drog med mig till NH* på EPP** -givetvis under vilda protester från min sida- och där drack upp den däringa tian plus två tior till (bussbiljetten skulle ha kostat tjugo kronor så egentligen gick jag ju inte back alls utan snarare plusminus noll) är något jag inte anser jag behölver gå alltför djupare in på just nu.

    Nu har jag ätit samt lyckats sova middag (det tär ju på, det här livet) och ska jag i väg till Lullen på en köpp kaffe.


Över och ut.





*Nationernas Hus
**Efter Plugg Pub

Kommentarer
Postat av: Nattjobberskan

Ehh... kurslitteratur? Är det något jag borde veta? Själv har jag booooooring på jobbet. Lungt och fridfullt och rik blir jag. Men när man har druckit en hel kanna kaffe själv vill man ha action! Hmm. Dags att plocka fram broderiet :/ Ses snart. Pusspuss

Postat av: Elin

Njae, jag köpte Brodow. Den ska vi ju som ändå ha rätt mycket tydligen...

Hihi, drack du en massa kaffe din toka ;) Tja, du fick väl lov att hålla dig vaken...

Ses snart du! Kram o Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback