Personligt rekord?

Sex timmar nere på stan! Jisses, det må nästan vara personligt rekord! Men så är jag helt slut också.

Dagens positiva överraskning var faktiskt -hör och häpna- försäkringskassan! Blev jättetrevligt bemött och fick hjälp med alla mina tusen och en frågor. Jag som satt på mig krigsutrustnignen och övat bistra miner och vassa repliker framför spegeln. Nåja, dem kan jag spara till senare drabbningar.

Dagens lite tristare insikt var när vi var inne på Utebutiken och jag hittade ungefär fjorton jackor, tjugosju ryggsäckar och MINST förti par skidor. Och inte hade råd med ens ett skosnöre. Hmpf. Men det som är tristast (kan man skriva så? nej, Mest trist ska det nog stå. Jaja.) är det att jag inte kan ha tjejmodellerna på jackorna. Eller på några friluftskläder överhuvudtaget. Jag är för stor. 
(Kuriosa:  På Sylarna en vinter kom en stor välkänd friluftskedja och fotade sin vinterkatalog. Alla tjejer som modellade var en och femtio långa och vägde tjugofem kilo. Och hade M på kläderna. Då tänkte jag inte bara på oss lite mer generöst byggda kvinns, utan även på de på längden mer tilltagna tjejerna. Hur gör de? Får de ha jackor som slutar vid naveln?)
(Och ja, jag över(under?)drev kanske lite. Men bara på vikten på modellerna. De var faktiskt väldigt små.)

Nu sitter jag och knaprar karameller så här strax innan middagen.. (Haha) Det har sina fördelar med att vara så kallat vuxen ibland, hehe.
Ikväll blir det film med finvännerna mina. Och jag ska inte äta upp godiset innan. Tror jag.

Så: På återseende!

Trevlig fredagkväll tillönskas er alla!

148604-10

På väg till Sylarna efter liten promenad i somras. Jag eller Ann Falander har fotat, minns faktiskt inte riktigt vilken av oss.

Kommentarer
Postat av: Marge_II

Visst är det irriterande att vara "storvuxen" och inte rymmas ens i fritidskläderna?
Ska man inte få åka skidor trots att man är bred om baken?
Jag blir så ...less på klädfabrikanterna :-(

Postat av: Elin

Ja! Det är så FRUKTANSVÄRT irriterande! Jag blir både arg och ledsen av detta. Jag får alltid köpa herrmodell på alla friluftskläder och de sitter ju inte alls lika bra. Det finns ju faktiskt praktiska poänger med skärningar på kläder, inte bara estetiska. Och jag blir så in åt hel...e förbannad! Visst, jag kanske borde tappa några kilon, men innebär det att jag inte ska ha möjligheten att klä mig ordentligt förrän jag har gjort det? Och tänk om jag inte VILL tappa några kilon då?

Ah!! Nu sitter jag och hetsar upp mig.

Ja, jag blir också less. Och ARG!! ;(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback