Tillbaka

Det var en fin jul hemma. Skönt med paus från datorer och bilar och människor. Jag har ätiit, sovit och varit ute i skogen.Varit upp på berget bakanför huset och kikat på hur det tar sig där upp efter Den Stora Branden för ett par år sedan. Första gången jag var där efteråt såg det ut som en spökskog, som ett land hämtat ur nå'n av Tolkiens böcker. Nu har det tagit sig, men stammarna är fortfarande svarta och det blir fantastiska färgkontraster mellan stam och bark. I rätt ljus ser det nästan ut som om träden fortfaranade brinner. (Ja, alltså, barken ha lossat från stammarna men hänger kvar som ett löst skal -mycket vackert.) Jag och hunden såg en älg som kom klivande. Hennes/hans steg ekade långt efter det att h*n försvunnit ur synfältet. I övrigt finns inte så mycket att berätta, jag lever fortfarande efter skogens långsamma puls. Det är lugn och ro i mage och sinne. Inte mycket kan rubba mig just nu. Inte ens det konstanta dåliga samvetet lyckas röra upp något att tala om inom mig.

God fortsättning på det nya året!




Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad fint det låter. Jag ska snart skaka liv i Siri så hon fortsätter bloggandet hon också.

2007-01-02 @ 15:05:13
Postat av: Elin

Ja nu är det dags att ruska lite liv i henne! Men det var trögstartat även hos mig, så hon har min fulla förståelse. ;)

Postat av: Emma

Nu är vi igång :)

2007-01-02 @ 21:38:34
Postat av: Angelica

Klart han växer! Men Sollefteå är ett datafritt land ;)
Nu ska jag uppdatera bloggen... snart...

2007-01-02 @ 22:24:43
Postat av: Elin

Emma: Ah, sweet!

Angelica: Haha, ja kom igång nu!

Postat av: Liv

Låter härligt! Men du menar alltså att du har klarat dig utan dator?? Det skulle jag inte palla med ;)

2007-01-03 @ 15:33:14
Postat av: Elin

Liv: Jo, jag gjorde ju det. Men det skall erkännas att de första dagarna satte abstinensen in Stora Attacken. Men sen gick suget över och jag kunde börja ana ljuset utanför fönstret... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback