Bara du

Om jag skulle ta och skriva lite, tänkte jag naivt

 

Tänkte jag skulle få ner några rader

På tentan som ska in i morgon

Men det enda som kommer ut är du

Du, du, du

 

Bara du

 

 

Och jag blir arg och tänker

- det här är ju löjligt!

 

Men det hjälper inte

Hur mycket jag än

Hoppar och stampar

Och fnyser och fräser

 

För du har klättrat in i mitt huvud

Och håller på att äta dig in i mitt hjärta

 

Du susar runt i blodomloppet

 

Och jag minns dina ord och din röst

Och dina fingertoppar

 

Jag minns din mage och mina händer

Överallt

Och smaken av din hud

 

Jag minns dina läppar, så mjuka mot mina

 

Och den lilla virveln som satte igång och köra

när jag kände din kropp mot min

den har inte slutat virvla runt

den heller

 

Så alla fina tankar om didaktik och lärande och min plan och min tanke

Som skulle stå här

 

De blev utbytta mot rött dunkel

Och trånande begär

 

Fula, fula och alldeles oemotståndligt vackra

tankar

 


Kommentarer
Postat av: ak

det är inte lätt elin, det är det faktiskt inte. men du har iallafall orden. det är bra.

2007-03-17 @ 10:27:19
Postat av: Elin

ak: ja orden är bra att ha och tentor hinns med senare tänkte jag.
Men jag tänker ju så mycket.

Postat av: Torparfrun i Meåfors

Det där låter som en alldeles underbar plågsam känsla.

Postat av: Elin

Torparfrun: Ja, lite bitterljuvt sådär. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback