Långa dagar II

Jaa, det är många funderingar som trängs i det Elinska huvudet. Allt från VFU-frågor till emigrerings- och enstöring-i-skogen drömmar.

Men mest av allt, det som alltid kommer upp varenda gång jag sitter i ett klassrum och tittar ut, eller går hem i skymningen genom skogen, är  längtan: Längtan efter lugnet hemma. Pulsen i skogen. Tomma rum med dess välbekanta doft och ljud. Husljud, inte grannar över- och bredvid ljud. Sus i gran och talltoppar. Solstrimma mellan grenarna. Lav. Nästa gång jag kommer hem åker nog floran med. Det var ett tag sedan.
Och att gå ut i skogen och inte möta någon! Ack ljuvlighet.

Nu ska jag ner på skolan och göra momentplanering för tre klasser med ungkalvar. Jag hoppas ingen av dem hittar hit, men det tror jag inte, det är ju inte nå't jag nämner direkt, bloggen.

Och när jag skrev om vårvinter i något tidigare inlägg var jag nog en hel del optimistisk. För int fan är det vårvinter inte. Det är full vår. På gott och ont.

Nu må jag fara om jag ska hinna i tid.

image62

Kommentarer
Postat av: Bert

Lapporten!
Mitt i skogen.
Häftigt.

Postat av: Torparfrun

Men det här måste väl ändå vara en myr i närheten av Umeå...med Lapporten i :)
Jo tystnaden är underbar. Inte sitter jag här och längtar efter storstadspulsen direkt, fast man ofta brukar önska sig det man inte har.

Postat av: Elin

Bert o Torparfrun: Jo, visst är det häftigt! Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran, hur gärna jag än skulle vilja det. Det är en googlad bild, som jag för tillfället har som skrivbordsbild. Men jag glömde skriva det när jag la ut den. Typiskt. Nåja.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback