Städning

Varför är det så mycket roligre att  städa ute än inne?

Va?


Känns minsann riktigt produktivt idag - har grupparbetat, kastat boll med vovven, lagat lunch (ok, korv och makaroner, men ändå), sopat "utefarstun" (utanför dörren, under trappen, plattorna vid postlådorna) samt krattat under mina fönster. Jag tänkte att man kanske kunde hitta nå billiga utemöbler att placera där lite frampå sommaren. Och så var det någon som tänkt slänga några uteblomkrukor, så dessa tog jag hand om också. Fick visioner av ett myllrande blomster och idyllisk grönska.

Malte vart förresten rätt livad vid krattnignen - jagade löv och kratta om vart annat och rätt som det var kom det ett skall varpå han satte sig platt ned och såg allmänt förvirrad ut. Hihi, lillegrisen min <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback