Flickan och boken

Igår kom en flicka förbicyklandes mig och Malte. Lite förstrött lyfte hon blicken och tittade på oss, innan hon fortsatte läsa boken hon höll i ena handen.


Hennes cykelbokläsande väckte en del frågor hos mig:

  • Är det vanligt att folk cyklar och läser samtidigt?

  • Hade hon missat att hon inte längre satt på motionscykeln på IKSU utan faktiskt var ute i det fria, så hon trodde Malte och jag var någon form av illusion?

  • Kan man koncentrera sig på texten när man läser och cyklar samtidigt?

  • Kan man koncentrera sig på omgivningen när man läser och cyklar samtidigt?

  • Varför har Malte så tråkigt idag?

  • Varför kan jag inte förmå mig att städa?

  • Varför räcker aldrig mina pengar?

  • Kommer jag få något jobb?

  • Hur ska jag få Malte att sluta skälla och morra när han hör folk utanför fönstret?

  • Kommer jag klara kemin?

  • Kommer jag hinna med att läsa kemin om jag får något jobb?

  • Vad kommer att ske i framtiden?

  • Var ska jag gå på långpromenaden idag?

  • Varför räcker aldrig mina pengar???

  • Hur gör alla ensamstående mammor med sjuhundraförtielva barn, tretton hundar, heltidsjobb och KVÄLLSSTUDIER?

  • Varför räcker aldrig mina pengar?


Det är inte lite man börjar fundera på när man ser en flicka på cykel med en bok i näven vill jag lova.

(Nu håller jag på med mina design-uppdateringar igen, och för tillfället så syns inte den nya header-bilden i explorer. Så ni vet. Det ska inte vara ett gigantiskt vitt tomrum, det är en bild på en höstig skog vid vatten, samt lite dimma. Men snaaart kommer den synas. Snart.) 

Kommentarer
Postat av: Torparfrun

Aha, jag väntade länge för att få se vilken bild som skulle laddas upp via mitt något långsamma ADSL-modem.

Kommer du ihåg mitt erbjudande om hjälp med kemin? Ring bara 0623-32019

Postat av: Elin

Oh, tack Tove! Såå snällt! Har precis varit och lånat kemiboken...



Vi hörs :)

2008-08-29 @ 20:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback