Mästerdetektiven Malte

Idag upptäckte jag att Malte är en riktig fena på att spåra. Jag band fast honom vid ett träd och sprang och gömde älsklingsbollen en tre-fyra gånger. För varje gång gjorde jag "banan" svårare och längre och i slutet av sträckan gömde jag då bollen. Därefter gick jag tillbaka samma väg, så gott det nu gick, och så släppte jag Malte. Och han hittade den alltid direkt! Nosade i mina spår och tappade bara bort sig en endaste gång - men bara för en stund, sen hittade han tillbaka till spåret. Och så fick han då sin belöning, den älskade bollen. Lillegrabben. Han fyllde ett år för inte så länge sedan (23 eller 24 juli, glömmer alltid bort vilket datum, ehm) så nu är han minsann unghund och ingen liten bäbis längre. Även om jag fortfarande kallar honom det, heh.

Nåja, mitt liv i övrigt är rätt trist och långtråkit för tillfället så det skriver jag inget om. Här kommer istället bilder från skogen idag, klickbara om man vill se dem i stort format.

Fridens gott folk






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback