Aggressiva Elin

Jag har de senaste veckorna

  • vrålat "Ungjävlar! Dra härifrån!" åt några extremt idiotiska och samvetslösa ungjävlar som kastade kottar och stenar på Malte när han var ute på gräsmattan på jobbet. Hade jag haft skor på mig hade jag kutat efter dem. Ungjävlar!
  • skällt ut en stackrs receptionist på färdtjänst efter att en idiot till taxichaufför skällt ut mig, för något som jag inte kunde göra något åt. "TIG, gubbe!", hade jag lust att ryta till honom efter att jag för tusende gången försökt förklara situationen utan att han lyssnade, utan bara fräste och skällde. Det hela gällde en glömd avanmälan som jag inte ens  kunde ha gjort då jag är timvikarie och INTE JOBBADE SÅ JAG KUNDE HA AVANMÄLT DEN JÄVLA TAXIN! Hade lust att säga åt honom att NU passar det att komma körande! När jag hade beställt två taxis till Den Stora Konserten så kom det EN färdtjänsttaxi en kvart efter utsatt tid och först efter påtryckning från oss kom en till. Och surade. Och då hade jag beställt Dagen Innan, samt kontrollringt på morgonen. Så jag kanske brann av lite. Men helvete, de jobbar ju med service. De kan ju i alla fall vara proffstrevliga, det är väl det minsta man kan begära.
  • Ringt och skällt på en internetsajts telefonsvarare sedan de lurat på en av mina brukare medlemsskap som INTE var gratis. Hur samvetslös får man bli? Jävla idioter till försäljare. Det får ju finnas nån måtta.
  • Jobbat. Som tusan.
  • Firat midsommar med feber och heshet. Spelade poker nå'n gång på nattkröken och gick all in efter första given mot en kille som jag var helt övertygad om bluffade. Det gjorde han inte.
  • tappat rösten. Men nu har jag hittat delar av den
  • Haft - och har - rejält ont i svanskotan, utan att veta varför. Sitter och går som en anka.
  • anmält mig till baskurser i kemi till hösten - jägmästare, here I come! Eller nåt. Ska ju klara eländet till kemi och fysik först.
  • Läst och glott på TV.

Om man tittar på det hela sammanfattningsvis verkar det som om jag varit rätt arg. Och det har jag. Tamejtusan! *hötter med näven och blänger vilt omkring mig*

Kommentarer
Postat av: lyol

stackars vännen! men på lördag blir det en bra dag, och glad framförallt. :) puss och ha en bra dag på jobbet!

Postat av: vania nilsson

Nää inte får dom där elaka barnen kasta sten o kottar på Malteman som inte gör nån förnär.Jag håller med att det är så att man vill springa upp dem o klå upp dom (eller kasta sten på dem) Glad jag blir när du skriver i din blogg så att vi får läsa hur ni har det. Ska försöka att skärpa mej och titta förbi nån dag nu när sommaren har kommit tillbaka. Många kramar från Tvärålund

2008-07-01 @ 20:01:49
Postat av: Jenny

Go Elin, go Elin, go Elin........ :)

2008-07-03 @ 18:32:21
Postat av: Torparfrun

Här tostrade det minsann! Kemin kan du få hjälp av mej med.

Postat av: Elin

lyol: Haha, nja, snarare stackars alla jag skällde på... ;) men ikväll smäller det! Puss!



vania: Ja, det var nästan tur jag inte hade skor i närheten, vette tusan vad jag hade tagit mig till om jag hunnit ifatt småjävlarna. Hör gärna av er om ni har vägarna förbi så jag kan tajma in det med jobbet!



Jenny: Hehe. Alltid.



Torparfrun: Tostrade? Och ja, med kemin kommer jag behöva all hjälp jag kan få, så tack och tack. :)

2008-07-05 @ 15:34:29
Postat av: Torparfrun

Enligt min man som pratar mål från västra Ångermanland så betyder det ungefär "slå gnistor, blixtra"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback