Barfota

I förrgår gick jag barfota längs sandstranden medan Malte jagade vågorna. Vi gick runt sjön och det var mysigt och fint och varmt och skönt. Och långt.

Igår gick vi kvällsprommisen tillsammans med 5 månader gamla vorstehn Sixten - han var betydligt tuffare än Malte och sprang lååångt från husse och resten av sällskapet. Malte stannade till halvvägs, men hakade därefter på. Dock kom Malte på varenda inkallning. Han är såååå duktig. Tidigare på dagen hade vi lekt med sofitsen Gibson och så klart studsbollen Brasse. Gibson och Brass fann varandra i den eviga kampen kring vem som ägde rätten att rida vem (dominans). Malte lade sig ner och gnagde på pinnar. Heh.

I morse gick morgonprommisen till Mariehems centrum och därefter en bit på stigarna längs sjön. Och Maltemannen var så himla duktig, för fast han var lös gick han fot när vi mötte en annan vovve (tror det var en tollare, de är sååå snygga). Känns skönt att se att vår alldeles egna träning gett resultat! *klappar mig själv på axeln* Senare tog han dessutom sina första simtag i sjön, och det såg så skönt ut att även jag hade lust att haka på.

Och jag är så glad och så nöjd att jag har en Malte. Han gör mitt liv så rikt, så rikt. <3

Förresten fick jag mess från Ullis Daniel igår, han hade äntligen lagt upp Maltebilder på sin sida. De är grymt coola och rätt galna, jag kan varmt rekommendera er
en titt!

Nu på morgonen har jag dessutom kokat hjortronsylt - det är ju som ingen sport när man har syltsocker! Och huslig som fasen känner man sig också.

Så! Nu ska jag rensa det sista innan vi ska fara å handla inför grillningen ikväll.

Mulinupp!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tjena granne! Ser att du skriver om en Sixten. Kan det vara så att husse möjligtvis heter Rudolf? =)

2008-05-25 @ 11:16:00
Postat av: Elin

Men hallå där :D Haha, jodå, nog heter husse Rudolf nog - känner ni varandra? Jag känner honom inte, men min granne ovanför, Linda, gör det. Så vi hamnade som på promme tillsammans. Mkt trevligt. :)

2008-05-25 @ 15:13:05
Postat av: Kajsa

Jepp! Nog känner jag Rudolf alltid! Det är inte alla som känner en Rudolf! Han har jobbat på kollo tillsammans med mig, så det är så vi känner varandra. Förstod nästan att det var hans Sixten. Det kan inte finnas såååå många vorstehs (?) som heter Sixten. Visst ser han ut som en gammal gubbe trots sin unga ålder! Sixten alltså, inte Rudolf. =)

2008-05-26 @ 20:43:29
Postat av: Tomas

Hjortonsylt?! Argh! Varför hänger jag inte med dig oftare? :)

Postat av: Elin

Kajsa: Ahaaa, han är kollokille han. Jag fick lov att googla "forster" och jakthund för att komma på hur det stavades hehe. Vorsteh var den stavning jag kom fram till. Men gud allena vet.



Tomas: Kring detta spörsmål tvistar de lärde. Men jag antar att det är för att jag vill ha kvar min sylt. It's mine, aj täll yuh!! MINE!

2008-05-30 @ 01:38:50
Postat av: Torparfrun

Länken till Maltebilderna funkade inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback