Utmaning

Jag har blivit utmanad av Tomas och kan naturligtvis inte säga nej till ett sådant här påfund och svarar därför snällt. (Haha, nu plankade jag hans inledningsmening också. Sorry Tomas, men den var ju så bra och jag är ju så fantasilös. Och slö.)

Rules:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1.  Jag gråter till allt. Allt! Jag har smyggråtit på föreläsningar, när jag läst annonser på familjesidan i tidningen (bröllop, dop, begravningar, födelsedagar... ALLT) till filmer, böcker, serier... Och... ehm... faktiskt till reklam. En bebisreklam dessutom. Jag är sjukt blödig.

2. Jag har haft minst tre rejäla hjärnskakningar och om jag får en till riskerar jag att få epelepsi.
 
3. Efter att en gång i min bitterljuva tonårstid tagit steget och klippt av mig håret blev jag av en polis misstagen som pojke. Han sa, med huvudet in i bilen och blicken på mig: Och grabben i baksätet ska väl ha bälte på?   !!!!!!!!   Jag glömmer det aldrig. Den dagen svor jag på att jag aldrig mer skulle ha kort hår. Och det har jag inte haft heller. Så det så. Jag började nästan grina, för det var verkligen nästintill the end of the world. I alla fall i den verklighet jag levde i då. Som tonåring, liksom. Vedervärdigt.

4. Jag älskar serier, framförallt Scrubs och Heroes. När jag satt och skulle bestämma namn på Malte så låg faktiskt Hiro (efter karaktären Hiro Nakamura i Heroes) högst på listan. Men då systers hund heter Miro så blev det liksom... Liiiiite för likt. Och det var välan tur det, för Malte är ju en Malte.

5. Jag älskar skägg. Välansat snyggt helskägg. Mm...

6. Jag drömde om en jättevåg som svepte in över hela byn hemma ett par veckor- samt dagen innan - tsunamin. Som hade orsakats av en jordbävning (vågen i drömmen alltså). Dessutom har jag sett en gentleman iklädd tweed sitta i min rottingfotölj och titta på mig. Och så har jag rätt nyligen fått sagt till mig att jag är synsk, men än så länge för rädd för att utveckla det. Men om jag vill så kan de döda få visa sig för mig "om det är något viktigt de vill förmedla". Gissa vem som sover med lampan tänd varje natt? Jag som är så sjukt mörkrädd! Iiiih!

7. Att vara utomhus är bland det bästa jag vet, fjäll, skog, hav, sjö, äng, stan. Vandra, paddla, rida - ja allt möjligt. Utöver detta är jag sjukt slö. Vilket är litet av ett antiklimax. Jag älskar aktiviteter och tjohej, men när jag är hemma och inomhus för mig själv hamnar jag oundvikligen i soffan eller vid datorn. Antingen med tv:n eller med en bok. Vad som helst, liksom. Förutom att göra allt som "måste" göras, såsom läxor, disk, städ, hemtentor, uppgifter, ordna papper etc.

Jag utmanar:
Jo-Hanna (jaaa, jag vet att du redan blivit utmanad)
Bert
Tove
Johanna
Mollgan1
Mollgan2
Mollgan3

+ alla eventuella frivilliga


Så. 

Kommentarer
Postat av: Torparfrun

Vill du veta en hemlighet - jag är väldigt dålig på att anta såna här utmaningar men man vet aldrig...

Postat av: Bert

Men vet du.... Jag är varken alldaglig eller knäpp. Så det finns inget att berätta från mitt håll. Hehe!

2008-11-06 @ 19:30:41
URL: http://ogonblickinorr.blogspot.com
Postat av: Bert

Men vet du.... Jag är varken alldaglig eller knäpp. Så det finns inget att berätta från mitt håll. Hehe!

2008-11-06 @ 19:33:19
URL: http://ogonblickinorr.blogspot.com
Postat av: Tomas

Bra jobbat! Däremot blev jag otroligt nyfiken på vilka lektioner det kan vara som du gråtit till? Jag får en känsla av att det kanske är någon Munck-föreläsning, men jag kan förstås ha fel?

2008-11-09 @ 12:39:50
Postat av: Älin

Haha, det gör inget att ni inte "antar" utmaningarna :)



Tomas: aaaaah, nyfiken nyfniknen minsann! men icket skola ett ord lämna mina läppar kring vilken/vilka föreläsningar det månde ha varit. helt enkelt för att jag inte minns. heh. men jo, det var nog nån munck. och så var det på nån annan kurs, utanför lärarprogrammet.

2008-11-26 @ 11:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback