20081024

Jag tycker om när den person som bokat tvättstugan för fyra timmar inte disponerar den tiden utan tillåter lilla mig att husera där i stället. Nu kan jag äntligen tvätta det där som låg längst ner i tvättkorgen, och det är så skönt att bli av med det. Dessutom tycker jag det är lite mysigt att tvätta. I tvättstugan är det varmt och mjukt och rent och doftar gott och jag står och viker och lyssnar till tvättmaskin, torrskåp och tumlare.

I dag är första dagen jag är ledig efter en tiodagars arbetsvecka, det är ofantligt skönt, men jag studsade upp ur sängen i morse i tron att jag skulle till jobbet ändå, såklart. Men sen gick jag faktiskt och lade mig igen. Jag har varit så trött de senaste dagarna så jag tyckte att jag förtjänade en liten sovmorgon. Och Malte låg helt utslagen i soffan (han rörde knappt på sig när jag pussade honom godmorgon) så det var som ingen panik med utgång där heller. Mycket skönt med morgontrött hund!

Dagen till ära blir det plugg inför högskoleprovet som vankas i morgon. Jag är inte ett dugg pepp på det, tycker inte om upplägget av det hela, men det är bara att bita i det sura äpplet och gå dit. Jag räknar kallt med att få lägsta möjliga snitt. Det kommer ett till, till våren, och skiter det sig rejält nu så är det väl bara att göra om det då.

Jag börjar vilja ha snö nu, skulle vilja att sjön frös till så man kan gå ut och gå på isen.

Nästa år fyller jag trettio (hu!!!!) och då ska jag TEMEJFAN vara SMAL!!! Eller åtminstonde kunna gå i normala storlekar. Helst strl 38. Hehe. I morse hade jag gått UPP ett kg, trots att jag följt poängräkningen slaviskt. Men sen fick jag mens så då var det lilla kilot förklarat. Men det är ändå jobbigt att gå upp när man tror man är på väg ner. Nåja. Det är bara att fortsätta kämpa. Jag och Malte får ta en till tur till Bräntisbacken. Vi var där häromdagen och traskade upp och jag känner fortfarande av det i benen! Jisses! Mina gamla fjällben är sannerligen ett minne blott!


För övrigt vill jag ge en eloge till alla mina vänner som stält upp som Maltevakter och Maltepromenerare. I helgen jobbade jag extra och jag hade inte klarat det om det inte vore för er! Stort tack! (Nu vet jag i och för sig att dessa människor inte läser här, inte alla i alla fall, men ändå.)

Nu är det dags att lägga in nytvättat i skåpen och byta påslakan.

Kommentarer
Postat av: Torparfrun

Jag pep in här också, hmmjoo visst var det ganska mysigt då man hade en tvättstuga att gå till, men nu har jag ett helt mejeri :-)

Postat av: Älin

Haha, ja ett mejeri klår tvättstugan, helt klart!

2008-10-26 @ 21:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback