Jorå så att

Så här ser det ut nu då: Jag har fått jobb! 50% (kanske liiiiiite mer, nån timme eller så) vilket ju är kalasbra när man som jag vill plugga vid sidan om. Det har som tagit ganska mycket energi att vara arbetslös och det har tagit ganska mycket energi att vara första veckan på jobbet. Det är så mycket jag vill och så mycket jag är nervös för: Att inte duga, att vara i någons privata hem och kanske snubbla på något man inte borde, vars går gränserna, kommer brukaren tycka om min mat (h*n är rätt kräsen, tycker inte om kryddor, bara salt och peppar och då inte för mycket salt), tycker brukaren att jag är för pladdrig, tycker brukarens respektive att jag funkar bra eller vill h*n bara slänga ut mig ur lägenheten, kommer de gilla mig, etc etc.

Än så länge har det gått rätt bra, men jag är ju som bekant rätt duktig på att stressa upp mig i onödan så jag ger och ger och ger så OFANTLIGT mycket energi - allt ska ju vara tipp topp - att jag är som den där berömda urlakade disktrasan när jag kommer hem. Och då jobbar jag bara 50%. Jag vet, det är skitjobbigt att jobba 100% men nu är det så att det tar energi att vara på helspänn hela tiden också. MEN: det ger med sig, jag börjar kunna slappna av lite mer nu. Det kommer.

Nackdelen med att jag slösar så mycket energi på jobbet blir att det blir intet med energi (men gud, finns det inget annat ord än energi?) till pluggande. Och nu ska vi ha labb på fredag och jag har inte läst mer än två kapitel. Pinsamt pinsamt. Men men, jag får råläsa innan labben och se hur det går. Man brukar ju kunna halka omkring lite på labbar, vara tyst och se intresserad ut, typ. Bättre tiga och vara misstänkt idiot än tala och undanröja alla tvivel, ungefär.

Med Malteman är det bra, det är en löptik i närheten så han gnyr som fasen och vill ut mest hela tiden. Vi tar morgonpromenader i gryningen innan jobbet och sen får han vara hemma ett par timmar själv men's jag jobbar. Han tar det rätt bra, den enda skillnaden jag märkt är att han blivit mycket mer kelen - men det är ju inget negativt hehe.

Jag hann vara hem en helg också, jag passade på innan jag började jobba. Åkte hem och tankade energi. Var på surströmmingsskiva hos grannens. Käkade en massa gomat. Kramades med mamma och pappa. Var ute och fotade en massa bävernästen. Var inte ute så jag kunde spana efter dem, utan fotade endast deras framfart. Tror de averkar mer än grannen som äger skogen. Jisses så de ligger i!

Nåja, så här såg det ut när det vart en liten dans i köket under surströmmingsskivan:




(Äsch nu fick det bli en såndär liten miniatyrbild i alla fall, orkade inte hålla på och pilla idag. Klicka så blir den stor, som vanligt.)

Pappa vid dragspelet. Jag lägger inte upp någon bild på mamma för då tror jag hon blir arg på mig. Annars har jag en hel del fina, men jag måste höra med henne först.

Och så favvovovven då:



En smula suddigt samt ett något knasigt perspektiv, men va fasen. Ville inte knäppa med blixt då bilderna blir så kalla då och Malte ser ut som en gammal farbror. Och det är han ju inte!

Nu måste jag sova. Ska ju upp i gryningen igen i morgon.

Fridens.

Kommentarer
Postat av: Ingalill Jönsson

Lilla gumman...ta det lungt. Och inga bilder på denna sida på familjen, det finns så många "galenpannor"!! Liktydigt med enegi kan man väl säga ork, kraft, krut, must, styrka, lidelse, ihärdighet mm eller??

2008-09-30 @ 08:53:12
Postat av: Elin

Jodå mammis, jag ska :)



Bar synonymer där!



Puss

2008-10-01 @ 19:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback