Lägesrapport / Ingen Duktig Flicka

Okej, så här är läget:
Den senaste månaden har varit en tung en. Den Stora Tröttheten slog till och golvade mig totalt. Den Stora Prestationsångesten också. Summan av kardemumman är att jag inte fått nåt gjort utan mest haft ångest och sovit konstigt och vaknat i ottan. Malteprommisarna är väl det enda som fungerat. Det Stora Provet har det gått käpprätt åt helvete med. Vikten likaså. Eller, den har stått still. Jag har i varje fall inte gått upp. Jobbet har varit jääähäätte-tungt. Av någon konstig anledning, särskilt som jag bara jobbat 50%. Jo, jag skriver jobbat, för jag är sjukskriven tills på torsdag (fast jag skulle egentligen bara vara sjukskriven över helgen, men min chef missförstod mig lite och jag var lite groggy så jag uttryckte mig väl inte så väl, och nu har de pusslat och styrt upp och ordnat så nu tyckte jag det var så träligt att behöva ändra allt igen för dem så jag tänkte att äsch. Det är ju ändå 80% ersättning). Sen är det semester. Sen slutar jag, för jag har sagt upp mig. Jag ska gå på heltid igen, på mitt gamla sommarjobb på gruppboendet. Åh, heltid! Pengar! Och mina brukare där är ett gäng speciella människor, men rätt sköna när de sätter den sidan till, så det ska bli bra. Och dit kan ju Malteman följa också.

Därefter kommer Den Stora Förändringen. Det är nämligen som så att efter sommaren flyttar jag hem. Till mamma och pappa. Fädernet. Mm. Trettio år fyller jag i år och jag flyttar hem. Ett steg bakåt skulle många säga, och kanske. Men jag har inte planerat att rymma hem och gömma mig för alltid, nej då. Hemma kommer jag ha tid och möjlighet att läsa in den här förbaskade kursen, ta körkort samt ta tag i några släpande uppgifter från sista året på lärarprogrammet. Så jag får CSN till nästa höst, då jag ska läsa *trumvirvel* "
Naturvård och artmångfald" på Högskolan i Halmstad. Tadaaaa! Jag har hittat Den. Den Perfekta Utbildningen. Till Det Perfekta (hoppas jag) Jobbet.. Tillbaka till plan A igen! När jag funderade så mycket på jägmästare trodde jag att de var liiiiite mer för bevarandet av skogen och arterna än vad jag senare lärde mig att de var. Och jag vill ju försöka bevara och ordna det bra för både naturen, miljön och de som vill tjäna pengar. Haha. Nä, men helst av allt vill jag bli naturvårdare på Länssyrelsen. I jämtland. Område Sylarna. Alla bägar bär till Sylarna. Heh. Nåja, inget är väl ristat i sten, det är ingen dröm att bo i Halmstad även om det är vackert där nere. Men det vore ju bra synd att skippa en dröm bara för att det blir jobbigt att flytta. Så, så blir det. Men jag har ju ett år att fundera på också. Eftersom de bara har höstintag på utbildningen så får det bli hösten 2010 jag söker dit.
Så. Nu till hösten: Hem ett par månader. Sen iväg och jobba ett par månader - ett halvår. Därefter förhoppningsvis flytt neröver.

Amen.

Kommentarer
Postat av: angelica

peta in en sen ansökan redan i år ;)tycka

2009-06-02 @ 18:56:11
Postat av: söstra

Håller med föregående...:) kram från syster

2009-06-03 @ 07:41:45
Postat av: Älin

Båda: Men det har jag ju såklart redan gjort! Men jag har ju inte gjort naturkunskapen så då kommer jag ju inte in, serni.



Krams!

2009-06-03 @ 13:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback