Röstat

Varit och gjort min medborgeliga rättighet och röstat idag. Känns bra. Men det är också i princip det enda bra med den här dagen. For ner på stan med håret utsläppt och insåg när vinden kastade kalufsen rakt i ansiktet på mig med en pisksnärt att jag glömt hårsnodden hemma. Kläderna jag hade på mig kändes som om de satt snett och vint och gick inte att rätta till. Människorna och barnvagnsmaffian ska vi inte tala om. De gånger man själv inte känner för att strosa utan bara uträtta sina ärenden och sedan fara hem hamnar man alltid i en flaskahals mitt i mellan två reparationer av gågatan med en propp av människor som inte tycks veta om de ska framåt eller bakåt och därför mest står still. Eller de som träffar någon de känner och inte kan ta två steg bort utan stannar mitt i flaskhalsen så att vi andra liksom får åla oss runt dem... *iiiih* Dagar som idag blir jag en mänsklig bulldozer och tränger mig bryskt mittimellan dem med ett "ursäkta" frampressat mellan mina hårt åtslutna läppar.

Nåja, ikväll ska det drickas lite vin och det är väl det som behövs, kanske. Ska bli skönt att sjunka ner i soffan med ett glas och bara stänga av omvärlden en stund i alla fall.

I morgon kommer det en tjej och ska kolla på min lägenhet. Men hon lät rätt trevlig så hon kanske, kanske blir godkänd ändå. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback