Nostalgia

Nu har två små söta flickor varit här och tittat på min lilla lägenhet. Jättegulliga tjejer båda två, och inte för att jag kommer ha något att göra med huruvida vem som flyttar in här, så känns det ändå bra att de två kandidater jag hitintills sett varit trevliga och sociala människor. En mamma har varit med också. Vilket får mig att minnas när jag flyttade till min första egna lägenhet i Härnösand när jag gick gymnasiet:
Jag gjorde ett avtal innan mamma hann se stället, och tur var väl det för hade mamma fått ett ord med i bilden hade hon sagt ett blankt nej! Hon nästan grät när hon såg den första gången och förtvivlade över att hennes avkomma skulle bo i ett - som hon tyckte att det var - råtthål! Men jag älskade den där lägenheten och bodde kvar där under de 2½ år jag då hade kvar av gymnasiet. Skitsamma att duschen låg i källaren (och hade ett stort fyrkantigt hål i golvet med vattenpump precis bredvid där man stod - man fick akta sig lite bara) och att det var snedtak så man fick huka sig inne i den minimala kokvrån. Skitsamma att toaletten var så liten att jag kunde vila armarna på handfatet samtidigt som jag satt på klo. Och skitsamma att mina grannar var gamla hippies med en stor tipi på gården och hundra ungar springandes. Jag älskade alltihop. Tyvärr var jag så blyg (ja, faktiskt!) på den tiden att jag aldrig fick till något egentligt samtal med någon av mina gulliga grannar, så det vette tusan om de fattade hur mycket jag trivdes där. Hela huset var ett gammalt kollektiv, så dörrarna i trappuppgången brukade stå öppna och alla barnen sprang runt runt och ikring. Även uppe hos mig. Och var det fest så var jag medbjuden. Det var ljuva tider, även om tonårstiden inte annars är något jag direkt längtar tillbaka till. Men det var där jag upptäckte Stefan Sundström och teater och hembryggt vin och en hel massa annat. Ja, jisses vad jag hann med de där åren! Haha, nu blev jag nostalgisk också!

Nu håller jag på och packar och städar undan lite, för jag och Malte ska hem till mamma och pappa ett par veckor nu under semestern. Vet inte när jag kommer tillbaka igen.

Kommentarer
Postat av: Lullen

Jag kommer att sakna dig även om det bara är för ett kortare tag den här gången. Jag får väl se det som en "invänjningsperiod" inför det som komma skall =(

2009-06-08 @ 00:34:04
Postat av: Älin

Jamen jag kommer sakna dig med! Tro inget annat.



Massa kramar och nospussar ;)

2009-06-08 @ 10:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback