Dagen till ära:

Klockan ringer 06.30. Jag snoozar rill 06.45 och sover sedan vidare till sju.
Toalettbestyr tjugo minuter, påklädning tio minuter.
Klockan halv åtta går Malte och jag ut och går en 35 minuter. Vi tar med dummyn och går ner till sjön. Möter inte så många, det är rätt skönt. Fullt med fåglar. Jag känner mig ändå på rätt mörkt humör när vi kommer tillbaka för jag vill_inte_jobba. Kommer på att jag har sisådär två dagar kvar till lingonveckan och förstår varför humöret känns... Trögt. Minst sagt. Har ingen lust att gå till jobbet och vara proffstrevlig i 6,5 timmar. Superintresserad och trevlig. Vill mest stå i ett hörn och blänga surt.
Klockan 08.19 går jag till jobbet. Jobbar till 15.00. Är proffstrevlig, men gör några blunders. Ibland vill jag bara fräsa åt ****: "Men för helvete!"  men det får jag inte. Av ungefär hundra olika orsaker. Och det är ju mest just dessa dagar strax innan mens som jag blir monster. Så det är bara hänga i.
Efter jobbet går jag hem och fyller i hur många poäng jag ätit. Ser bra ut. Går så ut för att möta M och ta en promenad. Jag och Malte går alltid ungefär en timme varje dag jag kommer hem, och en gång i veckan har vi sällskap. Det är trevligt, men jag får ont i låren efter ungefär 50 minuter. Pinsamt.
Hemma strax efter halvfem. Räknar på poängen igen, msn:ar en kortis med A. Väger om kotletten för att veta hur tung den är utan ben. Gör iordning mat. Tar två mackor, för det går in i poängen. Maten kommer ta hundra år juh, måste ha nåt i magen innan! Sitter vid tv:n och äter smörgås. En halvtilmme senare är maten klar och jag äter. Ugnsrostade rotsaker (bara morötter och potatis denna gång) med rosmarin. Kotlett och en lätt "beasås". Därtill ett glas vin. Idag får jag det. Zappade runt på tv:n. Tog ett glas vin till. Gott. Och nu sitter jag här, vid datorn. Har precis loggat ut från msn för helvete, jag ORKAR inte vara så jäkla social hela tiden. Sippar på vinet. Det jävligaste med vin är att jag blir grymt sugen på... Pja, mer mat. Det räcker med ett glas så är suget igång och jag känner mig utsvulten och urhungrig. Damn. Vinet gick inte in i poängen heller. Attans.

Nä, nu blir det vatten resten av kvällen!
Malte hälsar med en nospuss.
So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback