Dagens

Det finns så mycket att göra, så därför sätter jag mig och designar bloggen tillbaka till hur den såg ut förut. Oerhört kreativt.
Dagens funderingar är huruvida jag ska lämna min älskade lägenhet och flytta till nåt annat, billigare ställe. Allt i mig skriker "neeeej" och böschn skriker "jaaaaa".
Men jag vill inte bo i betongghettot igen! Jag vill ha egen ingång och utemöbler så jag kan sitta i solen om sommarmornarna. Och jag vill absolut kunna gå och bada med Malte varje morgon! Och så måste jag ha tillgång till skog, annars blir jag olycklig.
Allt baserat på känslor. Men jag vill inte var realist och krass när det kommer till boende. Jag vill må bra. Det är viktigast. Och det gör jag här. Basta! Så jag ska testa fram till jul. Då vet jag.
Men okej, bara för att dra fördelarna med att flytta då:
* Närmre till skolan och extrajobbet. Närmre innebär mindre stress om jag måste hem på lunch till Malte.
* Bussförbindelse till stormataffärn. Det finns det inte här, vare sig till Konsum Coop eller Ica Maxi. Oerhört störande. Och i längden dyrt.
* Billigare hyra.
* Ulrica kanske kommer och hälsar på då.

Mm... Jo, jag är inte särskilt realistisk som stannar här. Men se det skiter jag i, i alla fall fram till jul, ungefär.

Här kommer lite bilder på nybadad Malte :)

               

Kommentarer
Postat av: Lullen

Hi,hi. Ja jag kommer absolut om du flyttar så det är ett mkt starkt argument FÖR en flytt =) Vad väntar du på med andra ord, dags att packa flyttlådorna!!!

Kram!

2009-03-31 @ 14:16:41
Postat av: mamma

Ja du "jett" ju göra som du vill....jag vill ju att du ska må bra och ha billig hyra och kunna bada och kunna sitta i solen på morgonen och ha nära till skolan och ha nära hem till Malte och kunna bada på sommarmornarna och må bra och och och kramisar från mamma

2009-03-31 @ 15:37:54
Postat av: Älin

Lullen: Haha, mm. Men jag tycker ju ändå att du kunde masa dig hit ;) på riktigt.

kram kram!



mamma: Jo jag gett ju göra det... Så jag väntar en stund till och ser vad som händer.

Finaste mamma min, jag har nästan allt det där! :) och snart har jag bra ekonomi också, ett par månader till bara.

Puss och kram!

2009-04-01 @ 12:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback